۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸
امروز انجام شد:

برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونین سازمان بنادر و دریانوردی

مراسم تودیع و معارفه معاونین امور دریایی و برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد.
کد خبر: ۸۴۱۸۲
برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونین سازمان بنادر و دریانوردی
به گزارش خبرنگار مانا، امروز(یکشنبه) مراسم تودیع و معارفه معاونین امور دریایی و برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی در محل این سازمان در تهران برگزار شد.
طی این مراسم که با حضور هیئت عامل، مدیران و جمعی از کارکنان سازمان بنادر و دریانوری به همراه برخی فعالان حوزه دریایی و بندری برگزار شد، جلیل اسلامی به عنوان معاون جدید امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی معارفه و هادی حق‌شناس از این سمت تودیع شد.
همچنین سعید سیدعلایی در سمت معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شد و منصور آرامی از این سمت خداحافظی کرد.
در این مراسم، حق شناس که به تازگی به عنوان استاندار استان گلستان منصوب شده است با بیان اینکه خوشبختانه در سازمان بنادر و دریانوردی عرضه خدمات همواره از تقاضا بیشتر بوده، تصریح کرد: طی دوره دو ساله تصدی هیئت عاملی که تا امروز ادامه داشت تصمیمات مهمی از جمله راه اندازی پروژه فاز سوم بندر شهید رجایی اتخاذ شد.
وی افزود: اولین اسکله این پروژه در سال جاری افتتاح می شود و بخش های دیگر آن طی سال آینده عملیاتی می شوند.
معاون سابق اموردریایی سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر دستاوردهای دوره تصدی خود را تهیه نقشه های دریایی دانست و گفت: با تهیه این نقشه ها دریانوردان ما در زمان تحریم خودکفا بودند ضمن اینکه از راه فروش آنها درآمدی یک میلیون دلاری نصیب کشور شد.
استاندار جدید استان گلستان به پرداخت حق عضویت ایران در سازمان های بین‌المللی دریایی نیز اشاره و اظهار کرد: با توجه به تهدید تحریم قبل از خروج آمریکا از برجام نسبت به پرداخت حق عضویت ایران در سازمان‌های دریایی بین المللی اقدام کردیم تا اکنون شاهد حضور قدرتمند ایران در این سازمان‌ها باشیم.
در ادامه این مراسم منصور آرامی نیز طی سخنانی گزارشی از فعالیت های خود در زمان عهده داری معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به اینکه ساحل نشینان علیرغم ظرفیت‌های بزرگ دریایی کشور وضعیت زندگی مطلوبی ندارند تلاش کردیم به جای تمرکز بر ستاد به بنادر بیشتر بپردازیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز به عنوان دیگر سخنران این مراسم با تاکید بر اینکه در زمانیکه کشور با تروریسم اقتصادی مبارزه می‌کند توقع ها از سازمان بنادر و دریانوردی بسیار بالاست به آخرین وضعیت ورود و خروج کالا از کشور اشاره کرد و اظهار داشت: خوشبختانه طی سه ماه و نیم اخیر وزن کالاهای تجاری تخلیه و بارگیری شده در بنادر کشور باردیگر مثبت شده است.
محمد راستاد این اتفاق را در شرایط تحریمی بسیار مهم ارزیابی کرد و و افزود: امیدوارم که این روند مثبت ادامه یابد.
وی در ادامه اظهارات خود خطاب به معاون جدید دریایی سازمان بنادر و دریانوردی توصیه هایی را ارائه کرد.
راستاد ارتقاء کیفیت ناوگان تحت پرچم را از جمله مهمترین مسائلی دانست که این معاونت باید به آن بپردازد.
وی در این باره گفت: می بایست ناوگان کشتیرانی کشور را همچنان خوشنام و در لیست سفید سازمان جهانی دریانوردی حفظ کنیم.
ارزیابی مستمر دریانوردان از نظر تبحر و آموزش دیگر موردی بود که راستاد بر آن تاکید کرد.
راستاد در رابطه با تشکیل موسسه رده‌بندی ملی نیز گفت: زمینه تشکیل موسسه رده بندی ملی و واحد فراهم شده و دستورالعمل ها در این زمینه تهیه شده است که باید به نتیجه نهایی برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه سخنان خود به ممیزی اجباری دوره ای IMO اشاره و خاطرنشان کرد: این مهم در سال ۲۰۲۲ انجام می شود که باید برای فراهم سازی پیش نیازهای آن اقدامات لازم صورت بگیرد.
رویداد موازی روز جهانی دریانوردی دیگر موضوعی بود که راستاد به آن پرداخت.
وی در این رابطه گفت: ایران در سال ۲۰۲۱ میزبان این رویداد بین المللی است که می‌تواند آزمون شایستگی ما در برگزاری این نوع رویدادها باشد بنابراین لازم است تا از هم اکنون کمیته ویژه آن تشکیل و آغاز به کار کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان تاکید کرد: در دوره جدید لازم است روابط منطقه ای با مراجع دریایی باید توسعه پیدا کند و تمرکز بر آنها افزایش یابد.
شایان ذکر است، منصور آرامی معاون سابق برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی این سمت را برای شرکت در انتخابات پیش روی مجلس ترک کرده است.
سعید سیدعلایی نیز که امروز جای آرامی را در سازمان بنادر گرفت، پیش از این به عنوان معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت راه و شهرسازی خدمت کرده است.
همچنان که پیش از این اشاره شد هادی حق شناس نیز همزمان با خروج از سمت معاونت دریایی سازمان‌بنادر و دریانوردی به عنوان استاندار استان گلستان انتخاب و مشغول به فعالیت شد.
جلیل اسلامی، جانشنین وی نیز سابقه ای طولانی در سازمان بنادر و دریانوردی دارد و سابق بر این سمت معاون بندری این سازمان را عهده دار بود.
 
 
برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونین سازمان بنادر و دریانوردی
 
برگزاری مراسم تودیع و معارفه معاونین سازمان بنادر و دریانوردی
ارسال نظرات
آخرین اخبار