۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
مرزبان به مانا گفت:

ایران میزبان روز جهانی دریانوردی در سال 2021

ایران میزبان روز جهانی دریانوردی در سال 2021
مدیر کل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: رویداد موازی روز جهانی دریانوردی سال 2021 در ایران برگزار می شود.
کد خبر: ۸۴۱۸۰
علی اکبر مرزبان در گفتگو با خبرنگار مانا با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی هر ساله و در روز 25 سپتامبر مطابق با سوم مهرماه از سوی تمام اعضای IMO انجام می شود، اظهار کرد: همزمان مراسمی با عنوان رویداد موازی روز جهانی دریانوردی نیز در یکی از کشورهای عضو به شکل ویژه تری نسبت به مراسم عمومی برگزار می شود که در سال 2021 میزبانی بر عهده ایران خواهد بود.
وی برگزاری این رویداد را حاصل تصمیم شورای IMO در حدود سه دهه قبل اعلام کرد و افزود: طبق تصویب شورای IMO در سال 2014، ایران عهده دار میزبانی مراسم رویداد موازی روز جهانی دریانوردی در سال 2021 است.
مرزبان در رابطه با ویژگی ها و اهمیت این رویداد بین المللی گفت: دبیرکل IMO به همراه مدیران سازمان های بین المللی و منطقه ای مرتبط، مقامات ارشد حمل و نقلی کشورهای عضو IMO(بیش از 50 کشور) از جمله وزراء و مدیران ارشد بخش دریایی در این مراسم حضور می یابند.
به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی رویداد موازی روز جهانی دریانوردی به مدت 2 تا 3 روز و به صورت مشترک از سوی IMO و کشور میزبان برنامه ریزی و اجرا می شود.
مرزبان در این باره افزود: دعوتنامه این مراسم به صورت بخش نامه و با امضاء دبیرکل IMO و وزیر مربوطه کشور میزبان برای تمامی مدعوین ارسال می شود.
مدیر کل امور دریانوردان و سازمان های تخصصی بین المللی سازمان بنادر و دریانوردی از دیگر ویژگی های این رویداد را برگزاری چند پنل تخصصی بخش دریایی به همراه بازدیدها، ملاقات‌ها در این بخش دانست که برای کشور میزبان سودمند است.
مرزبان در پایان با بیان اینکه تجربه برگزاری مراسم دوسالانه ICOPMAS و دبیرخانه فنی آن به همراه رسد سالیانه مراسم های مشابه در نقاط دیگر جهان ایران را در برگزاری هر چه بهتر رویداد موازی روز جهانی دریانوردی یاری خواهد کرد، تصریح کرد: برگزاری این رویداد بین المللی، دشمنان کشور که همواره به دنبال هدف مذبوحانه به انزوا کشاندن ایران هستند را از هر جهت ناامید می کند.
شایان ذکر است کشور کلمبیا میزبان رویداد موازی روز جهانی دریانوردی در سال 2019 است؛ این مراسم در سال 2020 در آفریقای جنوبی برگزار می شود و سپس ایران در سال 2021 عهده دار میزبانی آن خواهد بود.
 
  
ارسال نظرات
آخرین اخبار