۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

خودداری کشتی ها از نصب پرچم انگلیس

شرکت های کشتیرانی به علت عدم اطمینان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا از ثبت پرچم انگلیس بر روی کشتی ها خودداری می کنند.
کد خبر: ۸۴۱۷۹

خودداری کشتی ها از نصب پرچم انگلیس

به گزارش گروه بین الملل مانا، به گفته کارشناسان به علت نامشخص بودن زمان اجرای Brexit شرکت ها حاضر نیستند از پرچم انگلیس استفاده کنند و مساله لغو قراردادهای نصب پرچم انگلیس باعث می شود که 50 میلیون پوند معادل 63 میلیون دلار از درآمد های مالیاتی این کشور کم  شود.

بر اساس این گزارش  پیش بینی می شود در 31 اکتبر 2019 انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شود اما مسائل سیاسی موجود بر سر راه، نگرانی های فزاینده ای را در میان مسئولان شرکت های تجاری به وجود آورده است. در این میان قرار است گروه کشتیرانی CMA CGM حدود 49 کشتی خود را که تحت پرچم انگلیس قرار دارند  به سایر کشورهای اروپایی مانند فرانسه و مالت انتقال دهد.

سخنگوی آژانس خبری دریایی بریتانیا در این زمینه گفت: متاسفم که شرکت CMA CGM تصمیم عجولانه ای گرفته است تا کشتی های خود را از پرچم انگلیس خارج کند.

در ادامه این گزارش آمده است آمارهای رسمی نشان می دهد تا پایان ماه می سال میلادی جاری کشتی های حامل پرچم انگلیس  با تناژ ناخالص  10.5 میلیون GT  بودند.  در حالی که این میزان در ماه می سال 2018 ، 16.5 میلیونGT بوده است .

"Wallenius Wilhelmsen" مسئول یکی از خطوط کشتیرانی نروژ به رویترز گفت: این شرکت، ثبت پرچم هشت کشتی خود را به جای انگلیس به مالت واگذار کرده است.

وی گفت: به علت عدم اطمینان از پیامدهای برگزیت برای خروج از انگلیس به این نتیجه رسیده ایم.

 شرکت Stolt-Nielsen، طی بیانیه ای گفته است که مساله تغییر پرچم های انگلیس را بررسی خواهند کرد. در این میان بسیاری از مالکان خطوط کشتیرانی تصمیم گرفته اند به جای انگلیس از پرچم قبرس استفاده کنند .

"David Balston " مدیر انجمن ارتباطات تجاری اتاق بازرگانی انگلیس با انتقاد از خروج شرکت ها از تحت پوشش درآمدن پرچم انگلیس گفت : مطمئنم که پس از اجرای برگزیت شرکت ها با ملاحظات مسائل مالی به ما خواهند پیوست .

در این میان شرکت حمل و نقل و تدارکات P & O بریتانیا که بخشی از آن توسط Maersk خریداری شده از ماه ژانویه  ثبت نام کشتی های خود را در قبرس انجام می دهد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار