۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲

برخورد با صیادان غیرمجاز در خلیج فارس

استاندار خوزستان بر برخورد قانونی با صیادان غیرمجاز در خلیج فارس و آبراه های استان تاکید کرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۱۷۷

برخورد با صیادان غیرمجاز در خلیج فارس

به گزارش خبرنگار مانا، دکترغلامرضا شریعتی در جلسه بررسی صیاد و صیادی استان افزود: صیادان غیرمجاز خوزستان باید به سرعت شناسایی شوند و اجازه نداد صید غیرمجاز که صدمات و لطمات زیادی به ذخایر آبزیان وارد می کند صورت گیرد.  

وی گفت: صیادان غیرمجاز در خوزستان باید شناسایی و شناسنامه دار شوند.

نماینده عالی دولت در خوزستان اظهار کرد: نظارت، محدودیت، ساماندهی و شناسایی صیادان غیرمجاز باید صورت گیرد تا بتوان به صورت قانونی و هدفمند از ذخایر آبزیان خلیج فارس صیانت کرد.

دکتر شریعتی افزود: حتی صیادانی که پروانه دارند با برنامه‌ریزی باید به صیادی بپردازند و از اشتغال پایدارآنان حمایت کرد.

معاون صید و ماهیگیری شیلات استان خوزستان از انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق توسعه ملی به منظور اختصاص تسهیلات به طرح های صیادی خبر داد و گفت: این تسهیلات با بهره پایین و بدون سود پرداخت خواهد شد.

علی دانش مهر با اشاره به ضرورت برخورد جدی با صیادان غیرمجاز گفت: با صیادانی که به صورت غیرمجاز به صید و صیادی می پردازند با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی گفت: صیادان غیرمجاز پس از تشکیل پرونده به مدت سه ماه از صید و صیادی محروم می شوند.

معاون صید و ماهیگیری شیلات خوزستان از اختصاص برنامه‌های جایگزین صید سنتی و پرورش ماهی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم  همه پروژه‌ها را به سوی آبزی‌پروری سوق دهیم تا میزان صید از صیدگاه های دریایی و رودخانه ها کمتر شود.

وی به نحوه سوخت رسانی به شناورهای صیادی خوزستان اشاره کرد و افزود: با توجه به میزان کار صیادان معادل ۱۲ساعت صیادی در طول شبانه روز و بر اساس قدرت موتور شناورها میزان سوخت مورد نظر به شناورها تعلق خواهد گرفت.

خاطرنشان می سازد در سال های اخیر به علت فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان خلیج فارس، صید دریایی هر سال رو به کاهش است.

قاچاق صید، صید در زمان ممنوعیت، صید غیرمجاز و فاقد مجوز قانونی و صید بی رویه صیادان عراقی در آب های مشترک، از چالش های صید و صیادی خوزستان است.

ناوگان صید و صیادی خوزستان حدود سه هزار فروند شناور و قایق صیادی فعال دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار