۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹

نقاط حادثه خیز شنا در مازندران به 420 منطقه افزایش یافت

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران گفت: پس از بررسی های کارشناسی تخصصی انجام شده از سوی استانداری مازندران، تعداد نقاط خطرآفرین و حادثه خیز برای شنای گردشگران در نوار ساحلی استان مازندران، 420 نقطه تعیین شد.
کد خبر: ۸۴۱۷۲

نقاط حادثه خیز شنا در مازندران به 420 منطقه افزایش یافت

عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: بر اساس آخرین مطالعات میدانی صورت گرفته در طول 470 کیلومتر نوار ساحلی استان مازندران، بیش از 93 کیلومتر نقطه ساحلی از قابلیت شنای امن برای گردشگران برخوردار است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران ادامه داد: در سال های گذشته 376 نقطه حادثه خیز به عنوان مناطق خطرآفرین برای شنای گردشگران شناسایی شده بود که با تلاش های صورت گرفته امسال تا قبل از شروع تعطیلات تابستانی، بررسی مجددی در این خصوص صورت گرفت.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استان مازندران، اذعان داشت: امسال پس از بررسی های کارشناسی انجام شده، تعداد نقاط خطرآفرین و حادثه خیز برای شنای گردشگران در نوار ساحلی استان مازندران به 420 نقطه افزایش یافت.

طوسی با اشاره به استقرار ناجیان غریق در نقاط حادثه خیز در نوار ساحلی استان مازندران طی تعطیلات تابستان، بیان داشت: با افزایش تعداد نقاط خطرآفرین برای شنای گردشگران، ناجیان غریق در نقاط تازه مشخص شده نیز استقرار خواهند یافت.

این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه اذعان داشت: به این ترتیب انتظار می رود با افزایش شناسایی نقاط حادثه خیز و نیز افزایش ناجیان غریق شاهد کاهش غرق شدگی های در استان مازندران طی تابستان امسال باشیم.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، عنوان کرد : بر اساس برنامه های تدوین شده، امسال 95 طرح ساماندهی دریا ویژه بانوان و آقایان در نوار ساحلی استان مازندران تا پایان تعطیلات تابستانی به گردشگران خدمات ارائه خواهند داد.

طوسی یادآور شد: همچنین امسال هزار و 150 نفر ناجی در نقاط حادثه خیز در سراسر نوار ساحلی مازندران و 500 نفر ناجی در طرح های ساماندهی دریا استقرار خواهند یافت و خدمات لازم در امور مربوط به امداد و نجات را در اختیار گردشگران قرار خواهند داد.

این مقام مسئول در استانداری مازندران به تداوم کاهش غرق شدگی ها در آب های استان مازندران طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: این امر به دلیل توجه ویژه وزارت کشور به طرحهای شنا در سواحل شمالی کشور و افزایش تجهیزات امداد و نجات و ناجیان غریق بوده است.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، با اشاره به اینکه امسال هزار و 150 نفر ناجی در نقاط حادثه خیز در سراسر نوار ساحلی مازندران استقرار یافته اند، اذعان داشت: علاوه بر این نفر ناجی غریق نیز در طرح های ساماندهی دریای استان استقرار خواهند داشت و خدمات لازم در امور مربوط به امداد و نجات را در اختیار گردشگران قرار خواهند داد.

این مقام مسئول در استان مازندران، بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص آشنایی مردم با مخاطرات شنا کردن در دریا از طریق رسانه ها و به خصوص فضای مجازی تاکید کرد و بیان داشت: متاسفانه برخی مردم تصور می کنند شنا کردن در دریا با استخر تفاوتی ندارد که باید در راستای از بین رفتن این تصور از طریق فرهنگی تلاش کرد.

وی در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی های انجام شده از سوی استانداری مازندران و نیز رعایت نکات ایمنی از سوی گردشگران، تابستان امسال شاهد غرق شدگی در آبهای دریای مازندران نباشیم.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار