۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵

۶۰ شناگاه جدید در مازندران ایجاد می‌شود

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از ایجاد ۶۰ شناگاه جدید در نقاط مختلف ساحلی این استان طی سال‌های آتی خبر داد.
کد خبر: ۸۴۱۷۱
۶۰ شناگاه جدید در مازندران ایجاد می‌شود
عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: امسال ۹۵ طرح ساماندهی دریا ویژه بانوان و آقایان در نوار ساحلی استان مازندران به گردشگران خدمات ارائه می‌دهند.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران درادامه تاکید کرد: فعالیت طرح‌های ساماندهی دریای استان ماندران چهار ماه به طول خواهد انجامید که امیدواریم در این مدت شاهد غرق شدگی در آب‌های دریای مازندران نباشیم.
مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، اذعان داشت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته در استانداری مازندران، فعالیت طرح‌های ساماندهی دریای مازندران تا پایان روز سی و یکم شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
طوسی در ادامه گفته‌های خود تاکید کرد: هدف اصلی ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، افزایش خدمات کیفی در طرح‌های ساماندهی دریا در راستای جلب رضایت هر چه بیشتر گردشگران ورودی به سواحل است.
این مقام مسئول در استان مازندران بر ضرورت افزایش تعداد طرح‌های ساماندهی دریا در نقاط مختلف ساحلی دریا که از قابلیت شنای امن برای گردشگران برخوردار هستند تاکید کرد.
وی خاطرنشان ساخت: بدون شک افزایش تعداد طرح‌های ساماندهی دریا ویژه شنای گردشگران، باعث کاهش چشمگیر در غرق شدگی هموطنانمان خواهد شد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از ایجاد ۶۰ شناگاه جدید در نقاط مختلف ساحلی استان مازندران طی سال‌های آتی خبر داد.
به گفته وی، این شناگاه توسط کارشناسان ستاد ساماندهی سواحل مازندران شناسایی و جهت ایجاد امکانات مرتبط با شنای گردشگران به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار خواهد شد.
مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، عنوان کرد: طول دریای مازندران ۴۷۰ کیلومتر است بنابراین کنترل و امداد و نجات گردشگرانی که قصد شنا کردن در این میزان زیاد از نوار ساحلی را دارند بسیار مشکل است.
وی در ادامه گفته‌های خود بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص جلوگیری از شنای گردشگران در خارج از طرح‌های ساماندهی دریا و نیز جلوگیری از شنای آن‌ها در راستای حرکت جت اسکی رانان، قایق رانان و مناطق ساحلی سنگ چین شده، تاکید کرد.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران بیان داشت: یکی دیگر از علل مهم غرق شدگی ها، شنای گردشگران در خارج از حضور ناجیان غریق و در طول شب است که متاسفانه غرق شدگی بسیاری از گردشگران را به همراه داشته است.
طوسی، همچنین خاطرنشان ساخت: همچنین بسیاری از گردشگران در زمان توفانی بودن دریا بدون توجه به هشدار‌های ناجیان غریق اقدام به شنا می‌کنند که این امر نیز باعث گرفتن جان بسیاری از شناگران می‌شود که به هیج وجه جبران پذیر نیست.
مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، اعلام کرد: امسال بیش از هزار نفر ناجی در نقاط حادثه خیز و ۵۰۰ نفر در طرح‌های ساماندهی دریا جهت خدمات رسانی مناسب به گردشگران مستقر شده اند که امیدواریم حضور ناجیان و نیز توجه ویژه گردشگران به حفظ نکات ایمنی و تذکرات ناجیان غریق باعث شود تا مسافران تابستانی ورودی به نوار ساحلی مازندران، سفری خاطره انگیز را به ارمغان برند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار