۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

پیش بینی کاهش ۳۰ درصدی غرق شدگی‌ها در مازندران

پیش بینی می‌شود طی تابستان امسال شاهد کاهش حداقل ۳۰ درصدی در غرق شدگی‌های گردشگران در نوار ساحلی استان مازندران باشیم.
کد خبر: ۸۴۱۶۹
پیش بینی کاهش ۳۰ درصدی غرق شدگی‌ها در مازندران
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: تابستان سال گذشته ۲۲ نفر در آب‌های ساحلی استان مازندران دچار غرق شدگی شدند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن با کاهش ۲۲ درصدی همراه بود.
عیسی طوسی ادامه داد: از این تعداد ۱۲ نفر در مناطق شنا ممنوع، ۱۵ نفر در ویلاها، پلاژ‌ها و شهرک‌های خصوصی، ۱۰ نفر در محدوده‌های طرح‌های ساماندهی شنا و ۱۰ نفر در محدوده غیر قابل پوشش توسط ناجیان، دچار غرق شدگی شدند.
وی با اشاره به اینکه بیشترین غرق شدگی‌ها در آب‌های ساحلی استان مازندران در شهرستان بابلسر رخ داده بود، بیان داشت: سایر غرق شدگی‌ها در آب‌های ساحلی شهرستان‌های تنکابن، نور، چالوس، نوشهر و محمود آباد به وقوع پیوسته است.
طوسی از جمله مهمترین دلایل کاهش سالانه غریق‌ها در استان مازندران را توجه ویژه در خصوص تزریق اعتبارات لازم جهت توسعه کمی و کیفی طرح‌های ساماندهی دریا و نیز افزایش امکانات و تجهیزات امداد و نجات برای ناجیان غریق عنوان کرد.
طوسی در ادامه گفته‌های خود، اذعان داشت: پیش بینی می‌شود طی تابستان امسال شاهد کاهش حداقل ۳۰ درصدی در غرق شدگی‌های گردشگران در نوار ساحلی استان مازندران باشیم.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، دلیل این پیش بینی در کاهش حداقل ۳۰ درصدی را افزایش شناسایی تعداد نقاط حادثه خیز در نوار ساحلی استان مازندران و به دنبال آن افزایش ناجیان استقرار یافته در نوار ساحلی مازندران اعلام کرد.
این مقام مسئول در استان مازندران، عنوان کرد: همچنین امسال ناجیان غریق از تجهیزات بیشتری برای انجام عملیات موفق امداد و نجات بهره‌مند هستند.
وی با اشاره به حضور بیش از هزار ناجی غریق در مناطق خطرآفرین استان و ۵۰۰ نفر ناجی در طرح‌های ساماندهی دریای استان، اذعان داشت: در تابستان امسال، فعالیت ناجیان غریق هر نیم ساعت مورد نظارت کارشناسان استانداری قرار می‌گرفت تا نسبت به جاگیری ناجیان در مکان مورد نظر اطمینان کامل حاصل شود.
دبیر ستاد ساماندهی دریای استان مازندران با اشاره به اینکه تا قبل از سال ۹۲ شاهد غرق شدگی سالانه ۲۵۰ نفر در آب‌های استان مازندران بودیم، بیان داشت: با توجهات صورت گرفته توسط دولت، سال گذشته این رقم به ۴۷ نفر در سال رسید که امیدواریم شاهد رسیدن این رقم به صفر باشیم.
به گفته وی، از سال ۹۲ تا کنون علاوه بر تجهیز ناجیان غریق به امکانات لازم جهت امداد و نجات از جمله جت اسکی، قایق، موتور و ... هشت طرح دریا نیز بهسازی شده اند که این عوامل نیز در کاهش غرق شدگی‌ها بسیار موثر بوده است.
دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به وجود صد‌ها نقطه حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران، عنوان کرد: اکثر این نقاط در غرب نوار ساحلی استان قرار دارند و امیدواریم گردشگران با مراجعه به طرح‌های ساماندهی از ورود به مناطق ممنوعه شنا خودداری کرده تا لحظات خوشی را از سفر به استان مازندران به ارمغان آورند.
طوسی، اذعان داشت: طی سال‌های گذشته بیشترین میزان غرق شدگان در آب‌های استان مازندران در شهرستان‌های محمود آباد، بابلسر، نور، نوشهر و رامسر که حجم بیشتری گردشگر به این مناطق سفر می‌کند، رخ داده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار