۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

تغییر مکان شناگاه های آلوده در مازندران

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از تغییر مکان شناگاه های آلوده به مکان های فاقد آلودگی برای شنای گردشگران خبر داد.
کد خبر: ۸۴۱۶۸

تغییر مکان شناگاه های آلوده در مازندران

عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: طی سال های اخیر شاهد انجام پایش های سالانه شناگاه های ساحلی توسط سازمان حفاظت محیط زیست هستیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به اینکه این اقدام نقش مهمی در حفظ سلامت گردشگرانی که در دریای مازندران شنا می کنند، دارد، بیان داشت: طی پایش های انجام شده در سواحل استان مازندران، تعدادی از شناگاه ها از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان شناگاه آلوده اعلام شده اند.

وی دلیل آلودگی این شناگاه ها را قرار گیری آنها در مصب ورودی رودخانه ها به دریا و نیز محل ورود فاضلاب های شهری و پساب های صنعتی به این مناطق اعلام کرد.

طوسی در خصوص تعطیلی برخی طرح های ساماندهی آلوده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: از آنجا که این طرح ها در مصب رودخانه ها قرار گرفته اند، لذا دارای آلودگی بوده که این امر باعث شد تعدادی از طرح های ساماندهی دریای استان تعطیل شوند.

مدیر کل امور اجتماعی، فرهنگی و گردشگری استانداری مازندران، یادآور شد: با ارزیابی صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه به زودی شناگاه های آلوده به مکان های فاقد آلودگی منتقل خواهند شد تا سلامت گردشگران مورد مخاطره واقع نشود.

وی همچنین از تغییر جانمایی برخی طرح های سالم سازی دریا به دلیل قرار گیری در کنار ساختمان های بلند مرتبه که امکان دید را میسر می کند، خبر داد و گفت: این طرح های ساماندهی نیز باید تعطیل و به مکان دیگری منتقل شوند.

وی بر ضرورت فرهنگ سازی در خصوص استفاده گردشگران از طرح های ساماندهی دریا جهت شنا، تاکید کرد و بیان داشت: این امر علاوه بر افزایش ایمنی آنها ، این امکان را برای گردشگران فراهم می کند که در مکان هایی که فاقد آلودگی است وارد دریا شوند.

این مقام مسئول در استان مازندران از پرچم گذاری شناگاه ها توسط سازمان حفاظت محیط زیست جهت اعلام شناگاه های پاک و آلوده به گردشگران خبر داد و از مردم خواست تا ضمن توجه به این پرچم ها از شنا کردن در شناگاه های آلوده خودداری کنند.

این مقام مسئول در استان مازندران در ادامه گفته های خود از نصب پرچم های زرد به نشانه اخطار وجود آلودگی در شناگاه های مشخص شده از سوی محیط زیست و بهداشت به دستور وزارت کشور، توسط استانداری مازندران خبر داد.

طوسی با بیان اینکه به زودی شاهد نصب پرچم های زرد خواهیم بود، اذعان داشت: با نصب این پرچم ها، ضمن هشدار به گردشگران نسبت به اعلام آلودگی در شناگاه ها، بهره برداران طرح ها نیز نسبت به رفع آلودگی در آن شناگاه موظف خواهند شد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران اعلام کرد: تعطیلی شناگاه ها به دلیل آلودگی، آسیب های اجتماعی زیادی را به دنبال خواهد داشت؛ چرا که با جمع آوری چادر های نصب شده در دریا برای شنا، گردشگران به قسمت های خطر آفرین برای شنا کردن هدایت خواهند شد.

وی همچنین از نصب پرچم های آبی در شناگاه های فاقد آلودگی در نوار ساحلی استان مازندران توسط استانداری مازندران همزمان با نصب پرچم های زرد خبر داد.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، تابستان امسال 95 طرح ساماندهی دریا در نقاط مختلف نوار ساحلی استان مازندران به گردشگرانی که قصد شنا در آب های دریای مازندران را دارند، خدمات لازم را ارائه می دهند.

طوسی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در این طرح‌های ساماندهی، استقرار ناجیان غریق به منظور نجات احتمالی گردشگران است، خاطرنشان ساخت: در تمام طرح های ساماندهی شنا، ناجیان غریق جهت خدمات رسانی احتمالی به گردشگرانی که در آب های منطقه مذکور نسبت به شنا کردن اقدام می کنند، حضور فعال دارند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار