۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

فعالیت ۱۱۰ فروند قایق تفریحی در تالاب بین المللی شادگان

۱۱۰ فروند قایق تفریحی در آب‌های تالاب شادگان به گردشگران خدمات رسانی می‌کنند که تمام این قایق‌ها متعلق به بومیان روستا‌های اطراف تالاب بین المللی شادگان است.
کد خبر: ۸۴۱۶۴
فعالیت ۱۱۰ فروند قایق تفریحی در تالاب بین المللی شادگان
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در سیلی که ابتدای امسال شاهد آن بودیم، سایت‌های گردشگری تالاب بین المللی شادگان شامل رگبه و صراخیه به طور کامل زیر آب رفت و تخریب شدند، اما هم اکنون وضعیت به حالت طبیعی در آمده است.
عبدالله کعبی راد، ادامه داد: امسال تالاب بین المللی شادگان بسیار پرآب‌تر از سال‌های گذشته است که امیدواریم با مرمت هر چه سریع تر سایت‌های گردشگری تخریب شده، شاهد رونق دوباره گردشگری در این تالاب بین المللی باشیم.
وی با تاکید بر ضرورت بازسازی هر چه سریع تر زیرساخت‌های گردشگری تخریب شده، خاطرنشان ساخت: تخریب اسکله‌های گردشگری در تالاب شادگان در اثر سیل باعث شده که یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های گردشگری این تالاب نابود شود.
وی با اشاره به اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان قادر به تامین اعتبارات لازم برای ساخت مجدد اسکله‌های تفریحی تالاب شادگان نیست، بیان داشت: امیدواریم هر چه سریع تر اعتبارات لازم از سوی ستاد بحران کشور جهت این مهم اختصاص یابد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان، یادآور شد: داخل یکی از جزیره‌های تالاب علاوه بر اسکله تفریحی، سایر امکانات گردشگری از جمله سرویس بهداشتی و آلاچیق نیز ایجاد شده بود که این تاسیسات به همراه جزیره هم اکنون کاملاً زیر آب رفته است.
به گفته کعبی راد، ۱۱۰ فروند قایق تفریحی درآب‌های تالاب بین المللی شادگان به گردشگران خدمات رسانی می‌کنند که تمام این قایق‌ها متعلق به بومیان روستا‌های اطراف تالاب بین المللی شادگان است و توسط آنها مدیریت می‌شود.
این مقام مسئول در شهرستان شادگان، یادآور شد: هر ساله کلاس‌های آموزشی ویژه قایق داران تالاب شادگان در راستای ارتقای سطح کیفی خدمات به گردشگران و نیز افزایش ایمنی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی در مقایسه با سال گذشته، بهار امسال شاهد افزایش چشمگیر گردشگران داخلی و خارجی ورودی به تالاب بین المللی شادگان بودیم که امیدواریم این روند در نیمه دوم سال نیز ادامه داشته باشد.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان، تاکید کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته در راستای توسعه هر چه بیشتر زیرساخت‌های گردشگری در محدوده تالاب شادگان، انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور، این تالاب بین المللی جایگاه واقعی خود در گردشگری جنوب کشور به دست آورد.
لازم به ذکر است، تالاب بین المللی شادگان از تالاب‌های بزرگ جهان است که در فهرست تالاب‌های بین المللی یونسکو به ثبت رسیده است. رودخانه جراحی بزرگترین تأمین‌ کننده آب این تالاب است و پس از آن، نهر بحره که از رودخانه کارون منشعب می‌شود، تالاب شادگان را تغذیه می‌کنند.
طغیان کارون و مد‌های خلیج فارس و بارش‌های منطقه در تأمین آب شادگان نقش دارد، تالاب شادگان باقی‌مانده از تالاب بسیار بزرگی است که زمانی تا هورالعظیم در مرز عراق ادامه داشته و احتمال می‌رود بخش دور افتاده و جدا شده‌ای از مجموعه تالاب‌های گسترده و به هم پیوسته بین‌النهرین باشد. این تالاب، سیستم زیست‌محیطی وسیع متشکل از تالاب‌های شیرین و شور، به علاوه خلیج جزر و مدی خور موسی و جزایر آن است.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار