۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
در پی حضور نیروهای نظامی بیگانه و ایجاد ناامنی در منطقه؛‌

شرکت کشتیرانی «مرسک» هزینه حمل بار در خلیج فارس را افزایش می‌دهد

شرکت کشتیرانی «مرسک» هزینه حمل بار در خلیج فارس را افزایش می‌دهد
به دنبال حضور نیروهای نظامی بیگانه و ایجاد ناامنی در سطح منطقه،‌ بزرگ‌ترین شرکت کشتیرانی جهان اعلام کرد که بهای حمل و نقل محموله‌های باری به خلیج فارس را افزایش می‌دهد.
کد خبر: ۸۴۱۶۲

به گزارش مانا به نقل از رویترز، شرکت «مرسک» که در دانمارک مستقر است در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به افزایش غیرمنتظره و قابل توجه عواملی که هزینه‌های کشتیرانی را در خلیج فارس افزایش می‌دهد، مرسک «هزینه اضطراری ریسک» را بر همه محموله‌هایی که به خلیج فارس می‌رود یا از آنجا خارج می‌شود، اعمال می‌کند.
شرکت مرسک اعلام کرده که برای انتقال هر کانتینر ۲۰ فوتی به برخی بنادر عربستان، بحرین، امارات، قطر، کویت، عراق و عمان ۴۲ دلار بیشتر دریافت می‌کند.

حضور نیروهای نظامی بیگانه در منطقه خلیج فارس و بروز ناامنی (انفجار چند نفتکش در دریای عمان و الفجیره امارات) به واسطه این حضور از جمله دلایل افزایش هزینه‌ها در سطح منطقه است.
پیش از این شرکت‌های «کشتیرانی مدیترانه» در سوئیس، CMA CGM در فرانسه، APL، یکی از واحدهای شرکت سنگاپوری Neptune Orient و گروه Hapag-Lloyd آلمان نیز به مشتریان خود اعلام کرده بودند که هزینه‌های حمل بار را افزایش می‌دهند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار