۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵

ایجاد امکانات گردشگری در بندر تجاری شادگان امسال

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان از ایجاد انواع امکانات گردشگری شامل اسکله تفریحی و سایر امکانات مرتبط با توریسم دریایی در بندر تجاری شادگان طی سال جاری از سوی این اداره خبر داد.
کد خبر: ۸۴۱۵۹
ایجاد امکانات گردشگری در بندر تجاری شادگان امسال
عبدالله کعبی راد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: استان خوزستان با دارا بودن جاذبه‌های تاریخی، توریستی، فرهنگی و طبیعی فراوان، هم اکنون به عنوان یکی از مهترین قطب‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود.
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان، ادامه داد: در کنار جاذبه‌های متعدد توریستی این استان، جاذبه‌های مرتبط با توریسم آبی و دریایی به دلیل وجود رودخانه‌های پرآب فراوان، دریاچه‌های پشت سد متعدد و نیز مرز مشترک آبی با خلیج فارس از اهمیت فراوانی برخوردار است.
به گفته وی، توسعه توریسم آبی و دریایی در استان خوزستان طی سال‌های اخیر مورد توجه ویژه مسئولان استان قرار گرفته است.
این مقام مسئول در استان خوزستان بیان داشت: در این راستا از همکاری اداره بنادر و دریانوردی استان و نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز برخوردار بوده ایم.
وی با اشاره به پیشرفت جدی ایجاد زیرساخت‌های توریسم آبی و دریایی در شهرستان شادگان به عنوان یکی از مراکز اصلی توریستی استان خوزستان در سال‌های اخیر گفت: هم اکنون برنامه ریزی‌های جامعی در راستای توسعه توریسم شهرستان شادگان به ویژه در زمینه آبی در حال انجام است.
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان، تاکید کرد: قصد داریم از ظرفیت‌های بندر تجاری شادگان در راستای رونق بیشتر گردشگری منطقه بهره‌مند شویم که این در نوع خود برنامه بسیار مهمی برای گردشگری شادگان تلقی می‌شود.
کعبی راد، بیان داشت: در این راستا امکانات گردشگری شامل اسکله تفریحی و سایر امکانات مرتبط با توریسم دریایی به زودی در بندر تجاری شادگان ایجاد خواهد شد.
مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: به منظور انجام مطالعات جهت ایجاد امکانات توریستی در بندر شادگان، امسال مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته است.
وی با اشاره به اینکه بندر شادگان از طریق خور‌های متعدد به آب‌های شمالی خلیج فارس دسترسی دارد، اذعان داشت: در تلاش هستیم تا امسال شاهد آغاز اجرایی شدن ایجاد امکانات گردشگری در بندر تجاری شادگان باشیم.
به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان، ایجاد امکانات و زیرساخت‌های گردشگری در بندر شادگان می‌توانند زمینه رونق هر چه بیشتر توریسم داخلی و خارجی را در منطقه فراهم کند.
کعبی راد یادآور شد: این بندر در مجاورت تالاب شادگان احداث شده و دارای جاده دسترسی و انباری به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع است؛ اسکله به طول ۱۰۳ متر و عرض ۱۲متر در قالب دو پل دسترسی و سه هکتار محوطه از دیگر ویژگی‌های این بندر است.
وی با اشاره به اینکه ساخت و راه اندازی بندر شادگان باعث شکوفایی اقتصادی شهرستان شادگان شده است، اظهار امیدواری کرد: با ایجاد امکانات گردشگری در این بندر تجاری بتوانیم هر چه بیشتر شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه باشیم.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار