۱۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

اسکله های تالاب شادگان ساماندهی می شود

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان از ساماندهی زیرساخت های گردشگری و اسکله های تفریحی در روستای صراخیه و رگبه در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۸۴۱۵۴

اسکله های تالاب شادگان ساماندهی می شود

عبدالله کعبی راد در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: اسکله های گردشگری ایجاد شده در اطراف تالاب شادگان دارای نواقصی بوده که با هماهنگی انجام شده با پیمانکار مربوطه، به زودی عملیات ساماندهی این اسکله ها در روستاهای صراخیه و رگبه آغاز خواهد شد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان، ادامه داد: همچنین قرار است زیرساخت های گردشگری در روستاهای مذکور نیز امسال تکمیل شود.

به گفته وی، در روستای صراخیه مجموعه امکانات گردشگری شامل آلاچیق، اسکله، سرویس بهداشتی، بازارچه صنایع دستی و پارکینگ وجود دارد.

این مقام مسئول در شهرستان شادگان یادآور شد: همچنین موزه تالاب شادگان توسط اداره محیط زیست شهرستان در روستای صراخیه ایجاد شده است.

کعبی راد، اذعان داشت: امیدواریم با ساماندهی اسکله های رگبه و صراخیه، شاهد افزایش خدمات رسانی توریسم تالاب بین المللی شادگان رونق بیشتری گیرد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان ، اذعان داشت: در حال حاضر بیش از صد فروند قایق تفریحی در روستاهای صراخیه و رگبه به گردشگران خدمات گشت زنی در تالاب را ارائه می دهند.

به گفته این مقام مسئول در شهرستان شادگان، این قایق های تفریحی با نظارت مستقیم اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان فعالیت می کنند.

وی بر ضرورت ارائه گشت های حرفه ای در تالاب تاکید کرد و گفت: هر ساله کلاس های آموزشی ویژه قایق داران تفریحی فعال در تالاب بین المللی شادگان با هدف افزایش ایمنی و نیز برخورد مناسب قایق داران با گردشگران ورودی به تالاب برگزار می شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان در ادامه تاکید کرد: قصد داریم به منظور توسعه هر چه بیشتر توریسم تالاب بین المللی شادگان، زیرساخت های گردشگری در این منطقه را افزایش دهیم.

وی همچنین از ایجاد 30 آلاچیق گردشگری در قسمت های مختلف روستای صراخیه و داخل تالاب برای ایجاد فضایی جهت  استراحت گردشگران ورودی به تالاب به عنوان یکی از زیرساخت های ایجاد شده در راستای توسعه توریسم  تالاب خبر داد و گفت: تعداد زیادی از این آلاچیق ها متاسفانه در سیل اخیر دچار تخریب جدی شده اند که امیدواریم هر چه سریعتر مورد مرمت قرار گیرند.

کعبی راد در ادامه گفته های خود همچنین از ساماندهی وضعیت محوطه اطراف تالاب بین المللی شادگان خبر داد و گفت: در این محوطه مکان مناسب برای پارکینگ و نیز محل فروش صنایع دستی، سوغات و غذای محلی در نظر گرفته شده است.

به گفته این مقام مسئول در شهرستان شادگان، خرما، صنایع‌دستی، حصیر، شیرینی‌جات محلی و عرق طارونه ازجمله سوغات اصلی شادگان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون شهرستان شادگان با وجود جاذبه بین المللی تالاب شادگان فاقد هتل و مکان اقامتی مناسب است، اظهار امیدواری کرد: با ساخت هتل در این شهرستان شاهد رونق هر چه بیشتر توریسم در این منطقه باشیم که این مهم نیازمند حضور سرمایه گذار بخش خصوصی است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شادگان با بیان اینکه هنوز توریسم تالاب بین المللی شادگان در سطح ملی و بین المللی ناشناخته است، تاکید کرد: افزایش سالانه ورود گردشگران به تالاب شادگان حاکی از معرفی این جاذبه مهم طبیعی کشور از طریق گردشگران داخلی و خارجی که به این تالاب سفر کرده اند، دارد.

این مقام مسئول در شهرستان شادگان از رونق ورود گردشگران خارجی به تالاب بین المللی شادگان خبر داد و بیان داشت: افزایش هر چه بیشتر ورود توریسم های خارجی، رونق اقتصادی منطقه را به دنبال خواهد داشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار