۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
معاون امور بندری سیستان و بلوچستان گفت:

ضرورت راه اندازی خط کشتیرانی مسافری ایران-عمان و پاکستان

ضرورت راه اندازی خط کشتیرانی مسافری ایران-عمان و پاکستان
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: زیرساخت‌ها برای پذیرش مسافر و انجام سفرهای دریایی از بندر چابهار فراهم است.
کد خبر: ۸۴۱۴۹
به گزارش مانا، حسین شهدادی با بیان اینکه می‌توان خطوط کشتیرانی مسافری دریایی را به کشورهای مختلف از جمله مسیر ایران- عمان فعال کرد، خاظر نشان کرد: زیرساخت‌ها برای پذیرش مسافر و انجام سفرهای دریایی از بندر چابهار فراهم است.
وی با اشاره به اینکه چابهار با کشور عمان از طریق دریا فاصله اندکی دارد، افزود: از جمعیت ۴,۵ میلیونی کشور عمان ۴۵ درصد آن نژاد عرب، بلوچ و آفریقایی هستند که بلوچ‌های ساکن عمان با هموطنان بلوچ ما در استان سیستان و بلوچستان و منطقه چابهار قرابت‌های قومی عمیقی دارند.
شهدادی ادامه داد: با راه اندازی خط کشتیرانی بین بندر چابهار و بنادر کشور عمان تردد و جابه جایی مسافر در این مسیر از سر گرفته خواهد شد.
به گفته این مقام مسئول بخش گردشگری دریایی عمان مقصد بسیاری از تورهای دریایی است و با داشتن جاذبه‌های گردشگری در ایران، تور اپراتورهای ایرانی با همکاری مشترک تور اپراتورهای عمانی می‌توانند نسبت به جذب گردشگر منطقه‌ای و بین المللی اقدام کنند.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های مذکور مستلزم تشریک مساعی و همت تمامی دستگاه‌ها در تسهیل امور و حمایت از ظرفیت‌های بخش خصوصی خواهد بود که با انجام اقدامات لازم می‌توان از ظرفیت‌های موجود بهره برداری حداکثری کرد.
شهدادی از جمله اقدامات لازم را همکاری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و بخش خصوصی جهت ایجاد و معرفی تورهای گردشگری دریایی دانست و افزود: همکاری وزارت امور خارجه در تسهیل و کاهش هزینه‌های اخذ ویزا برای مسافرت‌های دریایی با کشورهای هدف یکی از ملزومات این امر است.
 وی در پایان خاطرنشان کرد: راه اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بنادر ایران-عمان و پاکستان ضروری است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار