۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان از آغاز ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران این استان طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۴۱۳۹
ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران
رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران واقع در استان هرمزگان برنامه‌های مهم تدوین شده است که اجرای آن نقش بسزایی در رونق گردشگری منطقه خواهد داشت.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، یادآور شد: توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سواحل مکران هم اکنون به عنوان یک پروژه ملی در حال پیگیری است که امیدواریم به زودی شاهد اتفاقات بسیار خوبی در این بخش باشیم.

این مقام مسئول در استان هرمزگان همچنین به ایجاد تاسیسات گردشگری در محدوده سواحل پارسیان تا بندر لنگه اشاره کرد و گفت: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در سواحل شرقی استان هرمزگان می‌تواند زمینه رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی را در استان فراهم کند.

وی خاطرنشان ساخت: سواحل مکران به دلیل ارتباط با آب‌های اقیانوس هند از اهمیت ویژه‌ای در بحث گردشگری برخوردار است.

برومند با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به گردشگری در سواحل مکران نشده است، اظهار امیدواری کرد: هم اکنون با برنامه ریزی‌های در حال انجام شاهد شکوفایی سواحل شرقی استان هرمزگان که بخشی از سواحل مکران را به خود اختصاص داده اند باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با ایجاد زیرساخت‌های لازم گردشگری در سواحل مکران، سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز جهت ایجاد انواع امکانات مرتبط با گردشگری دریایی و ساحلی به این بخش ورود کنند و از تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی دولت نیز بهره‌مند شوند.

به گفته این مقام مسئول در استان هرمزگان، ایجاد اسکله‌های تفریحی، راه دسترسی به ساحل، ساحل سازی و ساماندهی سواحل، ساخت سرویس‌های بهداشتی در نوار ساحلی و ساخت آلاچیق از جمله این اقدامات خواهد بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان در ادامه گفته‌های خود به برنامه ریزی‌های جامع در راستای رونق گردشگری درشهر بندرعباس اشاره کرد و اذعان داشت: پارک‌های متعدد ساحلی در بندرعباس وجود دارد که مهمترین آن‌ها پارک‌های دولت و غدیر همواره گردشگران زیادی را جذب می‌کنند.

وی به امکان قایق سواری و گشت دریایی با استفاده از لنج‌های تفریحی در بندرعباس اشاره کرد و بیان داشت: تمام شناور‌های فعال در آب‌های ساحلی بندرعباس جهت خدمات رسانی مناسب به گردشگران ساماندهی شده اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان به وجود آثار تاریخی و موزه به عنوان جاذبه دیگر بندرعباس اشاره کرد و اظهار داشت: معبد هندوها، حمام گله داری، برکه‌های تاریخی و موزه مردم شناسی و باستان شناسی بندر عباس از جمله این جاذبه‌ها محسوب می‌شوند که همواره مورد استقبال گردشگران نیز قرار می‌گیرند.

 وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک شاهد ایجاد توریسم ساحلی مناسب با استاندارد‌های روز دنیا در شهرستان بندرعباس به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های گردشگری جنوب کشور باشیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده بتوانیم بهترین خدمات را به گردشگران ورودی به بندرعباس ارائه دهیم.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار