۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸

پرتال جامع گردشگری هرمزگان نیمه امسال تدوین می شود/ برنامه ریزی جهت ورود 10 میلیون گردشگر به هرمزگان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان گفت: پرتال جامع گردشگری این استان تا نیمه سال جاری به طور کامل آماده و تدوین خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۱۳۸

پورتال جامع گردشگری هرمزگان نیمه امسال تدوین می شود/ برنامه ریزی جهت ورود 10 میلیون گردشگر به هرمزگان در سال جاری

رضا برومند در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: گردشگری هم اکنون به عنوان یکی از مهمترین اولویت های توسعه ای و اقتصادی در استان هرمزگان مطرح است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان ادامه داد: در همین راستا نیز اقدامات قابل توجه ای در حوزه گردشگری استان در حال انجام است و مطالعات جامعی در این خصوص صورت گرفته است.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، تا پایان سال جاری باید حداقل 10 میلیون گردشگر به هرمزگان وارد شود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، بیان داشت: رویکرد توسعه و رونق گردشگری در استان هرمزگان بر پایه توریسم دریایی بنیان گذاری شده و بیشتر برنامه ریزی ها با رویکرد دریایی در حال انجام است.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، پرتال جامع گردشگری این استان تا نیمه سال جاری به طور کامل آماده و تدوین خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: با تهیه پرتال جامع گردشگری استان هرمزگان، شاهد تحولی اساسی در صنعت گردشگری این استان خواهیم بود که نقش مهمی در جذب گردشگران ورودی به استان و معرفی جاذبه های گردشگری خواهد داشت.

وی در ادامه یادآور شد: یکی ازمهمترین دغدغه های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان طی سال های اخیر، همواره تعیین تکلیف پهنه گردشگری ساحلی در بندرعباس بوده است.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، مهمترین دلیل تعیین پهنه گردشگری سواحل بندرعباس را سامان دهی خدمات گردشگری در بخش های مختلف ساحلی این شهرستان عنوان کرد و گفت: به همین منظور آمایش های لازم جهت تکمیل مطالعات گردشگری سواحل بندرعباس انجام شده است.

وی یادآور شد: با تصویب طرح پهنه بندی گردشگری ساحلی بندرعباس، علاوه بر سامان دهی و سازمان دهی خدمات گردشگری در نوار ساحلی بندرعباس، شرایط برای اقدامات شهرداری بندرعباس در خصوص گردشگری ساحلی این شهرستان تسهیل خواهد شد.

وی اذعان داشت: ایجاد رستوران های سنتی در سواحل، برپایی نمایشگاه های مختلف، شهرک های گردشگری ساحلی و نیز مکان یابی مناسب جهت احداث اسکله های گردشگری از جمله مطالعات صورت گرفته در راستای پهنه بندی گردشگری سواحل بندرعباس است.

این مقام مسئول در استان هرمزگان، خاطرنشان ساخت: علاوه بر سامان دهی گردشگری سواحل بندرعباس، طرح پهنه بندی گردشگری ساحل شرقی بندرعباس در قالب طرحی جداگانه تهیه شده است.

برومند، دلیل تهیه طرحی جداگانه برای پهنه بندی گردشگری ساحل شرقی بندرعباس را وجود ظرفیت های بکر توریسم در سواحل شرقی بندرعباس عنوان کرد.

این مقام مسئول در استان هرمزگان در ادامه گفته های خود به توسعه زیرساخت های گردشگری در قالب طرح توسعه جزیره هرمز نیز اشاره کرد و بیان داشت: ساماندهی سواحل، ایجاد پیاده رو و نیز ایجاد اسکله تفریحی از جمله اقداماتی است که در راستای طرح توسعه جزیره هرمز با استفاده از اعتبارات ملی انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل های گردشگری در این جزیره به گونه ای است که قابلیت جذب گردشگران خارجی را نیز به خوبی داراست، اظهار داشت: در صورت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد امکانات و تاسیسات گردشگری اعم از اقامتی و پذیرایی و نیز ایجاد کلوپ های دریایی در جزیره هرمز، معنای واقعی گردشگری این جزیره شکل خواهد گرفت.

به گفته مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هرمزگان، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان از سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای ایجاد امکانات گردشگری در جزیره هرمز استقبال و حمایت خواهد کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار