۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

افتتاح طرح انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان

طرح انتقال آب کارون به تالاب بین المللی شادگان روز سه شنبه با حضور دکتر عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور افتتاح شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۱۳۳

افتتاح طرح انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان

به گزارش خبرنگار مانا، درآئین بهره برداری از این پروژه که استاندار خوزستان، نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی و شماری ازمسئولان استانی حضور داشتند اعلام شد: با افتتاح پروژه، زیست محیطی که نقش مهمی در تامین حقابه تالاب شادگان دارد پنج مترمکعب در ثانیه آب از طریق ایستگاه پمپاژ از کارون به این تالاب منتقل می شود.

طرح انتقال آب رودخانه کارون به تالاب شادگان در سال 1393 آغاز شد و در اواخر سال 1397 با تامین اعتبار از سوی وزارت نیرو آماده افتتاح شد ولی بروز سیلاب فروردین ماه امسال افتتاح این پروژه را با تاخیر مواجه کرد.

احیا و تامین بخشی از حقابه تالاب شادگان از رودخانه کارون، امکان انتقال بخشی از دبی سیلابی رودخانه کارون به تالاب و جلوگیری از گسترش و توسعه کانون‌های ریزگرد از اهداف اجرای این طرح مهم زیست محیطی است.

در جریان سیلاب مهیب فروردین ماه امسال حدود چهار میلیارد متر مکعب از سیلاب رودخانه کارون به سمت تالاب شادگان هدایت و برای نخستین بار در دهه های اخیر تقریباٌ به همه 450 هزار هکتار مساحت این تالاب، آب جاری شد.

دکتر کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان بر تامین حقابه این تالاب که نقش مهمی در چرحه حیات و اشتغال ساکنان اطراف این تالاب دارد تاکید کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار