۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۸

بازار داغ کشتی های LNG

بازار داغ کشتی های LNG
بازار کشتی های حامل گاز LNG و LPG این روزها داغ شده است و پیش بینی می شود ظرف سال های آینده جایگزین تانکرهای نفتی شوند.
کد خبر: ۸۴۱۳۰

به گزارش گروه بین الملل مانا، "Court Smith" تحلیلگر ارشد دریایی با اشاره به این موضوع یاد آور شد: در حال حاضر زیرساخت های مربوط به ساخت کشتی های LNG و همچنین استخراج، ذخیره سازی و صادرات گاز LNG و LPG این روزها به قدری شدت گرفته است که پیش بینی می شود ظرف سال های آینده بازار تانکرهای نفتی در قبضه این قبیل کشتی ها باشد.

وی یاد آور شد: در سه ماهه گذشته میلادی بیش از 60 کشور علاوه بر سفارش کشتی های حامل گاز LNG نسبت به واردات آن نیز اقدام کرده اند. این درحالی است که از میان آنها 14 کشور در سال 2013 هیچ نوع گاز وارداتی نداشتند.

به گفته وی آنچه بازار گاز LNG را با مشکل مواجه می کند بحث قیمت گذاری این نوع محصولات است که تلاش دست اندرکاران و جامعه دریایی برای کاهش و تثبیت قیمت آن ادامه دارد.

"Court Smith" یاد آور شد: بازار صنعت گاز به شدت در حال تحول است و پیش بینی می شود با اجرای قانون 2020 گرایش به سمت استفاده از گاز LNG در کنار استفاده از اسکرابر از افزایش بیشتری برخوردار باشد.

وی در پایان مجددا تاکید کرد: با روندی که درحال حاضر صنعت گاز در پیش گرفته به احتمال یقین در سال آینده از تعداد کشتی های نفتکش کاسته شده و به کشتی های حامل گاز LNG افزوده خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار