۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

رشد 1200 درصدی حمل و نقل کانتینری در 50 سال اخیر

رشد 1200 درصدی حمل و نقل کانتینری در 50 سال اخیر
صنعت حمل و نقل کانتینری در نیم قرن اخیر توانسته است با رشد 1200 درصدی در راس بخش های مختلف حمل و نقل جهانی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۴۱۲۳

به گزارش گروه بین الملل مانا، "Bhuvan Jha" تحلیلگر ارشد دریایی با انتشار گزارشی  یادآور شد: حمل و نقل کانتینری به عنوان یکی از قوی ترین روش های جابه جابی کالا از سال 1968 تا کنون شناخته شده و در 51 سال اخیر کشتی های کانتینری موفق شدند با حمل 90 درصد کالاهای غیر فله ای جهان در راس حمل و نقل بین المللی قرار گیرند.

در این گزارش آمده است: زمانی که اولین مدل های کشتی های کانتنری با ابعاد کوچکتر در اوایل دهه 50 میلادی راه اندازی شد کمتر کسی تصور می کرد که این سیستم بتواند به گونه ای همه گیر شود تا تمامی بخش های حمل و نقل جهانی را تحت شعاع خود قرار دهد به طوری که سایر شقوق  حمل و نقلی علی رغم سابقه طولانی نتوانسته است با این بخش برابری کند.

در ادامه این گزارش آمده است: امروزه سیستم کانتینری ضمن فراهم کردن امنیت محموله های حمل و نقلی و استاندارد کردن آنها با بسته بندی مناسب تحول زیادی را در جابه جایی محمولات ایجاد کرده است که این کار روز به روز بر دامنه ساخت کشتی های بزرگ با فناوری های جدید افزوده است، به گونه ای که مالکان ترجیح می دهند کشتی هایی با ظرفیت کمتر از 15هزار TEU نداشته باشند و در چشم انداز خود به کشتی های کانتینری بیش از 20 هزار TEUبیندیشند.

از سوی دیگر ساخت کشتی های بزرگ کانتینری مقامات بندری را نیز برای گسترش و توسعه بنادر جهت پهلوگیری کشتی های بزرگ کانتینری وادار می کند که ارمغان آن احداث بنادر هوشمند با آخرین فناوری های روز است. در واقع می توان گفت صنعت کانتینری به حمل و نقل هوشمند  و احداث بنادر هوشمند کمک شایانی کرده است.

"Bhuvan Jha" تحلیلگر گزارش در پایان پیش بینی کرد: با شرایطی که جهان در پیش رو دارد حمل و نقل کانتینری همچنان حرف اول را در بخش حمل و نقل جهانی خواهد زد و صنعت دریایی باید خود را برای ارتقای این سیستم چه از نظر سوخت و چه از نظر ساخت کشتی و چه کانتینرهای هوشمند آماده کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار