۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

واکنش خطوط کشتیرانی به تقاضای ضعیف کارگو

به دلیل تقاضای ضعیف کارگو، خطوط کشتیرانی خبر از کنسل شدن سرویس دهی های خود در مسیرهای مختلف می دهند.
کد خبر: ۸۴۱۱۵

واکنش خطوط کشتیرانی به تقاضای ضعیف کارگو

به گزارش گروه بین الملل مانا، آلفالاینر در جدیدترین تحلیل هفتگی خود از بازار حمل و نقل دریایی نوشت: ائتلاف اقیانوسیه اعلام کرد که سه خط از سرویس دهی های خود در حوزه ترانس پاسیفیک را در ماه جولای سال جاری میلادی کنسل کرده است. به دنبال کنسل تردد کشتی ها، ظرفیت 34 هزار و 250 TEU از مسیر تجاری برداشته خواهد شد. نکته قابل توجه اینکه تقاضای ضعیف پیش بینی شده برای جابه جایی کارگو در ماه جولای، خطوط  کشتیرانی ائتلاف اقیانوسیه را مجبور به عقب نشینی بیشتر از استقرار کشتی ها در حوزه یاد شده کرده است.

علاوه براین، ائتلاف THE چهار عدد از سرویس دهی های خود در مسیر آسیا-اروپا را در ماه جولای کنسل کرده است. همچنین، تقاضای ضعیف کارگو در مسیر مذکور خطوط کشتیرانی را به سمت کنسل سفرها ترغیب کرده است. درنتیجه کنسل تردد کشتی ها، ظرفیت 67 هزار و 700 TEU از مسیر تجاری برداشته می شود. کشتیرانی مرسک لاین دانمارک خط سرویس دهی فصلی خود موسوم به NZ1 را نیز به حالت تعلیق درآورده است.

گفتنی است: از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون، قیمت سهام کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان رشد 70 درصدی را تجربه کرده است، چرا که دو تا از بزرگترین سهام داران آن، سهام خود را افزایش داده اند.

کشتیرانی APL ( زیرمجموعه گروه کشتیرانی CMA CGM فرانسه) یک خط سرویس دهی جدید هفتگی که چین جنوبی و تایلند را به بندر Hai Phong ویتنام متصل می کند، اضافه خواهد کرد. همچنین کشتیرانی CMA CGM اتصالات هیوستون- آفریقای غربی خود را بهبود خواهد بخشید.

این گزارش در پایان نوشت: کشتیرانی اورگرین تایوان کشتی EVER BLISS، هشتمین کشتی از 10 فروند کشتی کانتینری با ظرفیت دو هزار و 910 TEU را با قیمت حدود 35 میلیون دلار دریافت کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار