۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه رودخانه کارون

دادستان اهواز گفت: با ساخت و ساز غیرمجاز و غیرقانونی در حاشیه رودخانه کارون برخورد قضایی می شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۱۱۴

برخورد با ساخت و ساز غیرمجاز در حاشیه رودخانه کارون

عباس حسینی پویا در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: دادستان به عنوان مدعی العموم و مدافع حقوق عامه با ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه کارون و آلودگی آن به شدت برخورد می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی ساخت و سازهای سال های اخیر در حریم و بستر کارون غیرقانونی بوده است افزود: با کسانی که مبادرت به صدور ساخت و ساز و بناهای تفریحی و گردشگری کرده اند برخورد خواهد شد.

دادستان اهواز با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی، محیط زیست و برخورد با عوامل آلاینده محیط زیست در حدود وظایف دادستانی است افزود: چنانچه گزارش هایی از تجاوز به حریم و بستر رودخانه کارون و سایر منابع آبی برسد آن را مورد بررسی قرار داده و عوامل قانون شکن را تحت تعقیب قرار می دهد.

حسینی پویا در خصوص برخورد با کسانی که در بروز سیلاب اخیر خوزستان کوتاهی و قصور داشته اند افزود: دادستانی با کسانی که در این خصوص قصوری داشته اند برخورد می کند.

وی گفت: یکی از دلایل حجم بالای خسارت سیل اخیر در خوزستان، ساخت و ساز غیرمجاز در حریم و بستر رودخانه ها بوده است و چنانچه این ساخت و سازهای غیرقانونی صورت نمی گرفت خسارات سیل بسیار کمتر از این میزان بود.

دادستان اهواز در ادامه از برخورد جدی تر قضایی با هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در استان خوزستان خبرداد و افزود: افرادی که از قانون سرپیچی کنند تحت تعقیب قرار می گیرند.

شایان ذکر است بخش مهمی از خسارات وارده سیلاب اخیر به تاسیسات زیربنایی مربوط به ساخت و سازهای غیرمجازی است که در حریم رودخانه های کارون و کرخه صورت گرفته است.

در سال های اخیر ساخت و ساز در محدوده و حریم رودخانه های خوزستان به خصوص کارون اعتراض های دوستداران محیط زیست را در پی داشته است و بارها از محاکم قضایی درخواست کردند جلوی ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها را بگیرند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار