۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰

ارزآوری یک میلیون دلاری منطقه آزاد اروند از گردشگری

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: منطقه آزاد اروند از محل صنعت گردشگری روزانه یک میلیون دلار درآمد ارزی برای کشور محقق می کند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۱۱۳

ارزآوری یک میلیون دلاری منطقه آزاد اروند از گردشگری

سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: صنعت گردشگری مهمترین منبع درآمد منطقه آزاد اروند است به طوری که در خرداد ماه امسال 120هزار گردشگر عراقی وارد منطقه آزاد اروند شدند.

وی ورود این میزان گردشگر را یک رکورد بی سابقه بیان کرد و افزود: عراق بزرگترین شریک تجاری ایران و منطقه آزاد اروند است.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند افزود: ورود گردشگران عراقی به منطقه و ظرفیتی که بازارهای ما برای این گردشگران به همراه دارد سبب رونق اقتصادی شهرهای بندری خرمشهر و آبادان شده است.

موسوی با اشاره به اینکه گردشگران عراقی از مرز زمینی شلمچه و مرز دریایی خرمشهر وارد منطقه آزاد اروند می شوند افزود: ورود گردشگران عراقی به این منطقه هر روز روان تر می شود.

وی گفت: در دنیا از گردشگری به عنوان صادرات نامرئی نام می برند از این رو معتقدیم صنعت گردشگری می تواند موتور محرکه اقتصاد بومی منطقه آزاد اروند باشد.

معاون سرمایه گذاری و امور اقتصادی منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند با اشاره به ورود گردشگران عراقی بدون ویزا به شهرهای بندری خرمشهر و آبادان  افزود: بیشترین گردشگران برای خرید و درمان وارد منطقه آزاد اروند می شوند.

موسوی با اشاره به اینکه روند ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند رو به افزایش است افزود: گردشگران می توانند کالاهای مورد نیاز خود را به عنوان کالای همراه مسافر با خود ببرند ولی نمی تواند کالاهای اساسی یارانه دار خریداری کنند.

وی ضمن اشاره به اینکه تحریم های ظالمانه هیچ اثری در صنعت گردشگری منطقه آزاد ندارند اظهار داشت: صادرات کالا به عراق از طریق مرزهای زمینی و دریایی منطقه آزاد اروند به صورت عادی ادامه دارد و مانع و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

خاطرنشان می شود در سفر دکتر روحانی رئیس جمهور به بغداد در اسفند 97  دو کشور در زمینه صدور رایگان ویزا برای اتباع ایران و عراق به توافق رسیدند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار