۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

ثبت رکورد بی سابقه بارگیری کالا در بندر امام

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: در جریان خروج کالاهای اساسی از بندرامام ضمن بارگیری بیش از سه هزار دستگاه کامیون طی یک روز، رکورد بی سابقه ای در عملیات بارگیری این نوع کالا در این بندر به ثبت رسید.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۱۱۰

ثبت رکورد بی سابقه بارگیری کالا در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، ایرج مدیری با اشاره به تداوم افزایش تلاش ها برای تسریع در خروج حجم وسیع کالاهای اساسی که طی سه ماهه اخیر  در بندر امام تخلیه شده است اظهار داشت: با همکاری دستگاه های ذی ربط در زنجیره تأمین کالا از جمله سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در زمینه جذب کامیون، بیش از سه هزار دستگاه کامیون  طی یک روز کاری جذب، بارگیری و از بندرامام خارج شد.

وی در ادامه افزود: تا پایان خردادماه سال جاری در حدود 2.9 میلیون تن انواع کالای اساسی به وسیله کامیون به اقصی نقاط کشور حمل شده که نشان  از رشد 29 درصدی حجم محمولات در این نوع از حمل دارد.

مدیری همچنین میزان رشد در زمینه جذب کامیون را 23 درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل برشمرد و اظهار امیدواری کرد با بهره گیری از ابزارهای تشویقی به منظور ترغیب کامیون داران برای حمل محمولات کالاهای اساسی  و ارتقای سطح همکاری بین دستگاه های متولی حمل و نقل، شاهد افزایش مستمر خروج کالا از طریق انواع شیوه های حمل و نقل  از جمله حمل و نقل جاده ه ای باشیم. 

شایان ذکراست در سه ماه نخست سال جاری  با رشدی ۷۰ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته چهار میلیون و ۵۰۰ هزار تن  انواع کالاهای  اساسی در بندرامام تخلیه شده است.

بندر امام با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 50 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی، دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

دو هفته پیش فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از بندر امام، بر شتاب بخشی به عملیات تخلیه و بارگیری کالا، جلوگیری از رسوب کالا و کاهش معطلی کشتی های حال کالا در این بندر تاکید کرد.

بیش از 90 درصد حجم کالاهای اساسی، نهاده های دامی و کشاورزی مورد نیاز کشور از طریق بندر امام وارد کشور می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار