۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶

تولید سوخت از پلاستیک های بازیافتی دریا

تولید سوخت از پلاستیک های بازیافتی دریا
یک کشتی كاتاماران که با استفاده از سوخت ناشی از پلاستیک های بازیافتی بدون استفاده از هرنوع سوخت فسیلی در سطح دریا حرکت می کند توسط یک دریانورد سابق فرانسوی ساخته شد.
کد خبر: ۸۴۱۰۹

به گزارش گروه بین الملل مانا، این کشتی که برای اولین بار در دنیا ساخته شده و ادیسه پلاستیکی فرانسوی نام دارد می تواند با جمع آوری پلاستیک های سطح آب اقیانوس آن را در 400 درجه سانتیگراد به سوخت مایع تبدیل کند.

"Simon Bernard" درباره ساخت این کشتی گفت: این کشتی قادر است 40 لیتر سوخت را در یک ساعت تولید و برای حرکت به موتورهای کشتی پمپاژ کند.

"Simon Bernard" تصمیم دارد با آغاز ژانویه 2020 در یک سفر سه ساله تبلیغاتی به آمریکای جنوبی، آفریقا و آسیا به جمع آوری پلاستیک بر روی آب کمک کرده و در عین حال این نوع فناوری را به جهانیان معرفی کند. در این سفر 12 تا 20 نفر  ملوانان حرفه ای، مهندسین سیستم، فیلمسازان، دانشمندان و خبرنگاران او را همراهی خواهند کرد.

وی معتقد است: اگرچه کشتی ساخته شده فقط می تواند یک درصد از زباله های سطح اقیانوس را جمع آوری و به سوخت تبدیل کند با این حال معتقد است تولید انبوه آن می تواند به کاهش آلودگی زیست محیطی دریا کمک شایانی کند.

وی در پایان گفت: ایجاد چنین ایده ای ضمن کمک به بازیافت پلاستیک ها یک نوع کار آفرینی کوچک برای جوامع محلی نیز ایجاد می کند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار