۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸

پهلوگیری همزمان دو کشتی حامل شکر در بندر امام

مدیرکل غله خوزسان از پهلوگیری همزمان دو کشتی حامل شکرخام در بندر امام خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۱۰۳

پهلوگیری همزمان دو کشتی حامل شکر در بندر امام

خدارحم امیری زاده در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: محموله هرکدام از این کشتی ها 39 هزار و 950 تن و از کشور کوبا است.

وی گفت: برای نخستین بار محموله یکی از این کشتی ها به صورت مستقیم به مقصد کارخانه های تصفیه شکرحمل شد تا پس از تبدیل آن به شکر سفید در بازارهای داخلی توزیع شود.

مدیرکل غله خوزستان در ادامه افزود: دو کشتی دیگر حامل شکر نیز هر کدام به وزن 31هزار و 500 تن در حال بارگیری از کشور مبدا است که طبق برنامه 24 تیرماه در بندر امام خمینی پهلو می گیرند.

وی ابراز امیدواری با ادامه واردات شکر، قیمت این کالای اساسی در بازار متعادل شود.

امیری زاده با اشاره به اینکه با وجود اعمال تحریم های غیرقانونی امریکا علیه ملت ایران، واردات کالاهای اساسی و دامی در بندر امام در سه ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 44 درصد افزایش نشان می دهد.

وی همچنین گفت: یک کشتی حامل برنج هندی دانه بلند به وزن 13هزار و 350 تن در 16 تیرماه امسال در بندر امام پهلو می گیرد.

مدیرکل غله خوزستان همچنین با اشاره به اینکه برای واردات 2.4 میلیون تن کالای اساسی از طریق بندر امام برنامه ریزی صورت گرفته است افزود: واردات کالاهای اساسی از بندر امام طبق روال عادی و به صورت شبانه روزی انجام می شود.

چندی پیش فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در بازدید از گمرک  و بندرامام بر کوتاه شدن زمان معطلی کشتی های حامل کالاهای اساسی، تخلیه سریع کالاها و جلوگیری از رسوب کالا در بندر امام تاکید کرد.

بندر امام "هاب" تخلیه و واردات کالاهای فله و اساسی کشور است. بیش از 90 درصد حجم کالاهای اساسی، دامی و نهاده های کشاورزی از طریق بندر امام انجام می شود.

بندر امام با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه 50 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی، دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.  

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار