۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

فعالیت کشتیرانی تجاری کشور عادی است/ جلیل اسلامی معاون دریایی شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه کشتیرانی تجاری و بنادر بازرگانی کشور علیرغم فشار دشمن به روال سابق در حال فعالیت هستند.
کد خبر: ۸۴۰۸۸

فعالیت کشتیرانی تجاری کشور عادی است/ جلیل اسلامی معاونت دریایی شد

به گزارش خبرنگار مانا، محمد راستاد که در جمع خبرنگاران و در حاشیه همایش گرامیداشت روز ملی هیدروگرافی سخن می گفت با بیان اینکه هیدروگرافی تاثیر مهمی در ایمنی دریانوردی و فعالیت کشتیرانی دارد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اقدامات گسترده ای را در زمینه ارتقاء نقش آفرینی در این حوزه انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه ایران از سال 1340 عضور سازمان جهانی هیدروگرافی است افزود: هم اکنون یکی از 30 کشور عضور شورای مرکزی سازمان جهانی هیدروگرافی هستیم و ریاست کمیسیون منطقه ای هیدروگرافی را در منطقه و خلیج فارس تا سال 2023 بر عهده داریم.

 مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه کمیته ملی هیدروگرافی از سال 1384 در حال فعالیت است خاطر نشان کرد: طی دوره اخیر 76 سلول نقشه هیدروگرافی دریایی توسط این کمیته تهیه و تولید شده و در سطح بین المللی منتشر شده است.

وی افزود: تا کنون 277 هزار نسخه نقشه به کشتیرانی های بین المللی فروخته شده است که درآمد یک میلیون و 200 هزار دلاری را برای کشور به همراه داشته است.

راستاد اقدام بعدی کمیته ملی هیدرو گرافی را انتشار گسترده نقشه های کاغذی دریایی اعلام و اظهار کرد: ایران با توجه به ناوگان بزرگی که در اختیار دارد کشور مهمی در حوزه کشتیرانی تجاری بین المللی است به همین دلیل در تلاش هستیم که در حوزه نقشه برداری نیز نقش آفرینی بیشتری داشته باشیم.

سقوط پهباد اثری بر کشتیرانی در منطقه نداشت

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با سقوط پهباد آمریکایی و تاثیر آن بر فعالیت های کشتیرانی در  منطقه اظهار کرد: خوشبختانه کشتیرانی تجاری و بنادر بازرگانی کشور بدون هیچ مشکلی و به روال سابق خود در حال فعالیت هستند.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه واردات غیر نفتی طی سال گذشته رشد 15 درصدی را تجربه کردیم افزود: هم اکنون صادرات غیرنفتی نیز دو برابر واردات است.

راستاد با بیان اینکه کشتیرانی های ایرانی و کشتی های تحت پرچم و تحت مالکیت ایران با روندی بسیار مطلوب در حال انجام فعالیت های خود هستند خاطر نشان کرد: با توجه به ظرفیت های کشتیرانی و بندری که در اختیار داریم تحریم هیچ اثری بر فعالیت های دریایی و بندری کشور ندارد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی آمار مجموع مبادلات بنادر تجاری کشور در سال گذشته را 265 میلیون تن بیان کرد و ادامه داد: در سال جاری نیز صرف نظر از تهدیدات دشمنان کماکمان روند فعالیت عادی کشتیرانی و بندری خود را خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا طی حوادث اخیر خط کشتیرانی ای تردد خود را به منطقه خلیج فارس متوقف کرده است یا خیر گفت: تا کنون مطابق حوادث اخیر هیچ خط کشتیرانی ای تردد خود را به منطقه متوقف نکرده است.

جلیل اسلامی معاونت دریایی می شود

رئیس هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه سخنان خود در ارتباط با انتخاب معاونت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: مراحل انتخاب و تائید آقای جلیل اسلامی برای تصدی معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی انجام شده است و ایشان طی دو هفته آینده فعالیت خود را در این پست آغاز می کند.

راستاد در ارتباط با تعیین معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی نیز افزود: گزینه های مطرح برای تصدی این پست در شورای عالی سازمان بنادر و دریانوردی درحال بررسی است که آن نیز یک هفته آینده  مشخص می شود.

راستاد در پایان این گفت و گوی خبری در پاسخ به سوالی دیگر در ارتباط با احتمال جابه جایی وی از سازمان بنادر و دریانوردی نیز گفت: فعلا و در حال حاضر در حال انجام مسئولیت های خود هستم و خبری در این مورد نیست.

  

ارسال نظرات
آخرین اخبار