۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۷

شرکت های کشتیرانی برای آیندۀ با کربن پایین آماده نیستند!

شرکت های کشتیرانی برای آیندۀ با کربن پایین آماده نیستند!
اکثر شرکت های کشتیرانی برتر جهان برای کوچ کردن به یک آیندۀ با کربن پایین آماده نیستند، دلیل این مسئله به مدیریت ضعیف داخلی و محدودیت سرمایه گذاری بر روی نوآوری تکنولوژیکی باز می گردد.
کد خبر: ۸۴۰۸۵

به گزارش گروه بین الملل مانا، گزارش جدید منتشر شده از سوی سازمان بین المللیCDP مستقر در انگلستان و فعال در زمینه مسائل زیست محیطی هشدار می دهد که 18 شرکت برتر کشتیرانی جهان در مسیر چشم انداز آیمو برای کاهش حداقل 50 درصدی انتشارات گازهای گلخانه ای تا سال 2050 حرکت نمی کنند. مدیریت ضعیف داخلی و محدودیت سرمایه گذاری بر روی نوآوری تکنولوژیکی را باید دلیل این امر دانست. تنها سه شرکت از این شرکت ها با سرمایه گذاری بر روی نوآوری های تکنولوژیکی در راستای رسیدن به هدف مورد نظر فعالیت می کنند.

شرکت های کشتیرانی NYK ، MOL ژاپن و مرسک دانمارک سه شرکتی هستند که بهترین عملکرد را تاکنون در این زمینه به نمایش گذاشته اند.

در ادامه گزارش CDP آمده است: کاهش سرعت بازرگانی كشتی‌ها یا حركت در سرعت‌های پایین (Slow Steaming) می تواند انتشارات گازهای گلخانه ای را تا 30 درصد کاهش دهد، اما این یک راه حل کوتاه مدت خواهد بود. از میان 18 شرکت برتر کشتیرانی، 13 شرکت استراتژی حرکت با سرعت پایین اما با ظرفیت های متفاوت را در پیش گرفته اند.

CDP همچنین پیشنهاد می دهد که مجهز کردن کشتی ها با سیستم های رانش کارآمدتر ممکن است موثرترین راه در کوتاه مدت باشد، اما در گام بعدی باید راه حل های دیگری برای بلند مدت را جستجو کرد.

بررسی ها نشان می دهد، به استثنای خط کشتیرانی NYK که بر روی توسعه شناورهای با انتشارات کربن صفر درصد همکاری می کند و کشتیرانی های MOL و مرسک که در زمینه سفرهای دریایی با سوخت های زیستی کربن خنثی پیشگام هستند، هیچ شرکت دیگری بر روی تکنولوژی هایی که بتوانند در راستای نیل به هدف کمک کنند، سرمایه گذاری نمی کند.

این گزارش در پایان نوشت: باید به این واقعیت اذغان داشت که عامل بازدارنده اصلی در مسیر سرمایه گذاری بر روی تکنولوژی های با کربن پایین بعد مالی مسئله است. به عبارت دیگر، سودهای حاشیه پایین و بدهکاری بالا جلوی اشتهای شرکت ها برای سرمایه گذاری را می گیرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار