۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۵
در بندر چابهار اتفاق افتاد:

نجات جان صيادان گرفتار در توفان سهمگین

نجات جان صيادان گرفتار در توفان سهمگین
دو صیاد چابهاری گرفتار در توفان نجات داده شدند.
کد خبر: ۸۴۰۷۸
به گزارش مانا، مرکز MRCC بندر چابهار اعلام کرد که روز یکشنبه دو نفر صیاد گرفتار در توفان را نجات داده است.
بر اساس این گزارش، يك فروند قايق صيادي با دو سرنشين در فاصله 23 مايلي بندر چابهار به علت خرابي موتور شناور گرفتار توفان سهمگين شده بود و با امكان واژگوني شناور نیاز به كمك فوري داشتند.
سیدحسن ابراهیمی معاون دريايي اداره كل بنادر و دريانوردي سيستان و بلوچستان در این باره اعلام کرد: با وجود وضعيت جوي نامساعد دريا، شناور ناجي اين اداره كل بلافاصله به موقعيت مورد نظر اعزام شد و پس از حدود سه ساعت عمليات جستجو در شرايط جوي بسيار بد، موفق به نجات دو سرنشين قايق مضطر شدند.
وی با تمجيد از رشادت و فداكارای پرسنل شناور ناجي كه در بدترين شرايط جوي ممکن به كمك صيادان شتافته و براي نجات آنها از هيچ تلاشي دريغ نکردند، تاکید کرد:  شناورهاي فعال منطقه خصوصا قايق هاي صيادي كوچك حتما قبل از عزیمت به دريا از ايمن بودن شناور خود اطمينان پيدا كنند.
ابراهیمی با توجه به شرايط متغيير جوي كنوني (فصل مونسون در درياي عمان)، تصریح کرد: دریانوردان در زمان دریاروی لازم است ضمن رعايت كليه اصول ايمني شناور و سرنشينان آن، قبل از حرکت به دریا از وضعيت جوي منطقه، از طريق مركز جستجو و نجات دريايي کسب اطلاع کرده و اطمينان حاصل نمايند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار