۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۰

فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر -بندر امام آغاز شد

فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر -بندر امام آغاز شد
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: فعالیت ریلی در مسیر خرمشهر-بندر امام برای اولین بار از بندر خرمشهر آغاز شد.
کد خبر: ۸۴۰۷۳
به گزارش مانا، نوراله اسعدی با اشاره به ظرفیت بالای زیر ساخت های ریلی در بندر خرمشهر، اظهار داشت: اولین محموله کانتینری به وسیله قطار باری از مسیر بندر خرمشهر  به بندر امام اعزام شد.
وی گفت: باتوجه به پتانسیل بالای موجود در سیستم ریلی بندر خرمشهر و وجود زیرساخت‌های مناسب این بندر برای گام اول ظرفیت جابه جایی حداقل ۴۰۰ دستگاه کانتینر ۴۰ فوت با پنج رام قطار باری را دارد. 
اسعدی اذعان داشت: برای اجرایی کردن حمل و نقل ریلی مشکلاتی بین سازمان های عمل کننده بود که با برگزاری جلسات و  پیگیری های مکرر و همکاری های مناسب سازمان های مرتبط مشکلات به حداقل رسید و هم اکنون استفاده از ریل برای صاحبان کالا  دارای توجیه اقتصادی است .
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر تصریح کرد: جابه جایی کانتینر به وسیله سیستم حمل ونقل ریلی می تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور، کاهش ترافیک و استهلاک مسیر جاده ای و همچنین کاهش سوانح جاده ای و صرفه جویی در مصرف سوخت کند.
اسعدی همچنین ایمنی جابه جایی کالا، کاهش ترافیک عملیاتی، حفظ سلامت کالا، کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل را از مزایای استفاده از سیستم حمل و نقل ریلی دانست.
وی خاطر نشان کرد: خط راه آهن بندر خرمشهر با ۲/۲ کیلومتر طول و هفت هکتار محوطه بارانداز، کانال هدایت سطحی به طول یک کیلومتر، ساختمان اداری ایستگاه راه آهن به مساحت ۲۲۰ مترمربع و مجهز به سیستم باسکول دینامیکی با قابلیت حمل انواع کانتینر؛ مصالح ساختمانی، مواد جامد به شبکه ریلی سراسری راه آهن متصل است.
 
ارسال نظرات
آخرین اخبار