۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸

توقیف ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان از کشف و توقیف ۴۰۰ هزار لیتر سوخت (گازوئیل) قاچاق در آب‌های شمال غرب خلیج فارس در سه ماه نخست امسال خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۰۶۱

توقیف ۴۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خلیج فارس

سرهنگ نادر سهیلی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: قاچاقچیان قصد داشتند محموله های سوخت را در بازار فرآورده های نفتی در خلیج فارس به فروش برسانند که با هوشیاری ماموران دریابانی در این هدف ناکام ماندند.

وی گفت: ماموران دریابانی در این مدت 26 فروند شناور که در زمینه قاچاق سوخت فعالیت داشتند توقیف و۵۰ متهم به قاچاق را بازداشت و  پس از تشکیل پرونده  تحویل مراجع قضایی شدند.

جانشین فرماندهی مرزبانی و دریابانی خوزستان بر تداوم برخورد با قاچاق سوخت  وخروج غیرقانونی سرمایه های ملی کشور در آبهای شمال غرب خلیج فارس و سواحل خوزستان تاکید کرد.

به گفته وی سوخت قاچاق پس از جمع آوری به نماینده شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تحویل داده شد و شناورهای حامل سوخت قاچاق به پایگاه های دریابانی هدایت شدند.

سرهنگ سهیلی در ادامه با اشاره به انگیزه های قاچاق سوخت گفت: بیکاری، کاهش ارزش پول ملی، تفاوت قیمت داخلی سوخت با بهای "فوب" خلیج فارس و ناکافی بودن معیشت شناورهای صیادی از علل قاچاق سوخت در آب های منطقه است.

در یک سال اخیر روند قاچاق سوخت از آب های شمال غرب خلیج فارس و سواحل و خورهای خوزستان رو به افزایش بوده است.

استان خوزستان با 500 کیلومتر ساحل همواره با پدیده قاچاق سوخت و کالا رو به رو بوده است.

سال گذشته بیش از یک میلیون لیتر سوخت(گازوئیل)،  قبل از خروج از کشور، در آب های شمال غرب خلیج فارس توقیف شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار