۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲

آغاز عملیات ساخت مجتمع پرورش میگوی مکران در کنارک

مراسم کلنگ زنی مجتمع پرورش میگوی مکران واقع در شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت هزار هکتار به عنوان دومین سایت پرورش میگوی این استان با حضور مقامات کشوری و استانی انجام شد.
کد خبر: ۸۴۰۴۵

آغاز عملیات ساخت مجتمع پرورش میگوی مکران در کنارک

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: مراسم کلنگ زنی مجتمع پرورش میگوی مکران واقع در شهرستان کنارک استان سیستان و بلوچستان در زمینی به مساحت هزار هکتار به عنوان دومین سایت پرورش میگوی این استان با حضور مقامات کشوری و استانی انجام شد.

سید وحید حاج سید جوادی افزود: مجتمع پرورش میگوی مکران با سرمایه گذاری 80 میلیارد تومانی توسط گروه سرمایه گذاری پتروشیمی باختر اجرایی می شود.

به گفته وی، عملیات ساخت این مجتمع پرورش میگو حداقل دو سال به طول خواهد انجامید و پس از آن آماده آغاز عملیات پرورش میگو خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طی سال های گذشته استان سیستان و بلوچستان همواره با یک سایت پرورشی در گواتر نسبت به پرورش میگو اقدام می کرده است، بیان داشت: بدون شک با بهره برداری از سایت غربی استان شاهد تحولی بزرگ در تولید میگوی پرورشی در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

حاج سید جوادی با تاکید بر اینکه مهمترین زیرساخت های این مجتمع پرورش میگو تامین آب و برق خواهد بود، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته، فاز نخست این طرح پرورش میگو در اوایل سال آینده افتتاح می‌شود.

 دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان، تاکید کرد: با بهره بردازی از دومین سایت پرورش میگوی سیستان و بلوچستان در سواحل غربی استان، برای بیش از ۸۰۰ نفر از بومیان استان اشتغالزایی فراهم خواهد شد.

وی با بیان اینکه سایت مجتمع پرورش میگوی مکران ظرفیت تولید سالانه چهار هزار و ۵۰۰ تن میگو را خواهد داشت، تصریح کرد: با احتساب ظرفیت تولید حداقل دو هزار تنی در مجتمع گواتر، در مجموع ظرفیت سالانه تولید میگوی استان به بیش از 6 هزار تن افزایش خواهد یافت.

این مقام مسئول در صنعت میگوی استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: در ۵۵۰ هکتار این طرح استخرهای پرورش میگو در قالب ۲۲ مزرعه و در هر مزرعه سه استخر ذخیره آب و ۱۳ استخر پرورش میگو احداث خواهد شد که در مجموع ۳۰۴ استخر پرورش میگو و ۴۸ استخر ذخیره آب ایجاد می شود.

وی خاطرنشان ساخت: با توجه به ایجاد دومین سایت مجتمع پرورش میگوی استان سیستان وبلوچستان از هم اکنون برنامه ریزی ها جهت ایجاد مراکز تکثیر و نیز ایجاد کارگاه های عمل آوری و بسته بندی میگو توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی در حال انجام است.

به گفته دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان، توسعه صنعت شیلات به ویژه در بخش میگو می تواند باعث رونق هر چه بیشتر اقتصادی در منطقه و شکوفایی صنعت شیلات در استان سیستان و بلوچستان شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به برنامه ریزی های کلان دولت برای توسعه اقتصادی در سواحل مکران، شاهد افزایش سرمایه گذاری های بخش خصوصی در زمینه تولید میگوی پرورشی به عنوان یکی از مهمترین ظرفیت های شیلات استان باشیم.

حاج سید جوادی با اشاره به حضور ریس سازمان شیلات ایران در استان سیستان و بلوچستان جهت کلنگ زنی دومین سایت پرورش میگوی استان، یادآور شد: پس از عملیات کلنگ زنی جلسه ای با حضور ایشان و آبزی پروران استان، جهت رفع مشکلات تولید کنندگان میگو برگزار شد که نتایج بسیار خوبی را به دنبال داشت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار