۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳

پیش بینی افزایش گردشگران تابستانی به سواحل گیلان/ تعیین ۳۶ پهنه گردشگری در آب بندان‌های گیلان

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از کاهش تعداد مناطق نمونه گردشگری ساحلی جهت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی برای ایجاد دهکده ساحلی خبر داد و گفت: هم اکنون به طور متوسط هر یک از شهرستان‌های ساحلی، یک منطقه نمونه گردشگری برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی دارند که باعث رونق توریسم دریایی و ساحلی در این شهرستان‌ها خواهد شد.
کد خبر: ۸۴۰۴۴

پیش بینی افزایش گردشگران تابستانی به سواحل گیلان/ تعیین ۳۶ پهنه گردشگری در آب بندان‌های گیلان

شهرود امیرانتخابی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت طی سال های گذشته 71 منطقه نمونه گردشگری در سراسر استان گیلان جهت واگذاری به سرمایه گذاران بخش خصوصی تعیین شده بود.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان داشت: اما تعداد زیادی از این مناطق پس از اینکه در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفتند، مشخص شد با مشکلات حقوقی یا محیط زیستی همراه هستند.

وی گفت: بنابراین تصمیم گرفتیم با بازنگری در مناطق نمونه گردشگری، فقط  مناطقی که قابلیت سرمایه گذاری بدون هیچ گونه مشکل حقوقی و محیط زیستی را داشته باشند تحت نام منطقه نمونه گردشگری به سرمایه گذاران معرفی کنیم.

وی بیان داشت: در نهایت با بازنگری صورت گرفته 30 منطقه نمونه گردشگری حذف و هم اکنون 41 منطقه نمونه گردشگری باقی مانده است.

به گفته این مقام مسئول در استان گیلان، تعدادی از این مناطق نمونه گردشگری نیز در سواحل استان برای تبدیل به دهکده ساحلی تعیین شده بودند که طی بازنگری صورت گرفته تعداد مناطق نمونه گردشگری ساحلی جهت ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی نیز کاهش یافت.

وی خاطرنشان ساخت: هم اکنون به طور متوسط هر یک از شهرستان های ساحلی استان گیلان، یک منطقه نمونه گردشگری برای ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی دارند که باعث رونق گردشگری دریایی و ساحلی در این شهرستان ها خواهد شد.

تعیین 36 پهنه گردشگری در آب بندان های گیلان

امیرانتخابی در ادامه گفته های خود از تعیین 36 پهنه گردشگری در آب بندان های استان گیلان به درخواست سازمان آب منطقه ای گیلان نیز خبر داد و گفت: به درخواست سازمان آب منطقه ای گیلان این پهنه های گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای ایجاد امکانات مرتبط با توریسم آبی تعیین شده اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، یادآور شد: مطالعات این پهنه های گردشگری نیز به زودی انجام خواهد شد که به دنبال اتمام آن شاهد ایجاد امکانات گردشگری در این مناطق و رونق هر چه بیشتر توریسم آبی در استان گیلان خواهیم بود.

پیش بینی افزایش ورود گردشگران تابستانی به سواحل گیلان

وی در ادامه همچنین به افزایش ورود گردشگران به استان گیلان به ویژه نوار ساحلی این استان جهت شنا همزمان با شروع تعطیلات تابستانی خبر داد و گفت: آمار چشم گیر ورود گردشگران به استان در تعطیلات عید فطر، نوید بخش تابستانی پررونق برای گردشگری گیلان بود.

به گفته وی، در پنج روز تعطیلات پایانی ماه مبارک رمضان، سه میلیون نفر شب اقامت در نقاط مختلف استان گیلان به ثبت رسید که در نوع خود بی نظیر است.

امیرانتخابی، خاطرنشان ساخت: پیش بینی می شود شاهد افزایش چشمگیر ورود گردشگران به سواحل استان گیلان با آغاز فصل گرما باشیم که در این راستا برنامه ریزی های لازم جهت استقبال از گردشگران صورت گرفته است.

وی همچنین به خدمات رسانی طرح های ساماندهی دریا در نقاط مشخص شده در سراسر سواحل استان گیلان اشاره کرد و بیان داشت: گردشگرانی که قصد شنا در آب های استان را دارند می توانند از ظرفیت های گردشگری این طرح های ویژه بهره مند شوند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان بیان داشت: به دنبال این هستیم تا کیفیت خدمات گردشگری را ارتقا دهیم تا به دنبال آن اقتصاد گردشگری در استان گیلان نیز بیش از پیش توسعه پیدا کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار