۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۹

سند توسعه گردشگری جزیره قشم امسال تدوین می شود

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تدوین سند توسعه گردشگری و تهیه اکوسیستم گردشگری جزیره قشم در سال جاری به عنوان یکی از مهمترین برنامه های این سازمان در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۴۱

سند توسعه گردشگری جزیره قشم امسال تدوین می شود

طاهره شهرکی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد قشم امسال برنامه ریزی های جامعی در راستای توسعه هر چه بیشتر گردشگری جزیره در دستور کار خود قرار داده است که امیدواریم تا پایان سال شاهد تحقق آنها باشیم.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از تدوین سند توسعه گردشگری و تهیه اکوسیستم گردشگری جزیره قشم در سال جاری به عنوان یکی از مهمترین برنامه های این سازمان در سال جاری خبر داد.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: تدوین سند توسعه گردشگری و تهیه اکوسیستم گردشگری جزیره با هدف دستیابی به یک نقشه راهبردی و ارائه یک نقشه راه مشخص با شاخص های کمی جهت بررسی های دقیق تر در راه رسیدن به اهداف تعیین شده برای رونق گردشگری جزیره صورت می گیرد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، طی سال های گذشته شاهد توسعه زیرساخت های مورد نیاز در حوزه های گوناگون و به ویژه گردشگری جزیره به عنوان اصلی ترین برنامه سازمان منطقه آزاد قشم بوده ایم.

شهرکی در ادامه گفته های خود اذعان داشت: در تلاش هستیم تا با بهره گیری از زیرساخت های گردشگری ایجاد شده طی سال های گذشته موجبات ارتقای گردشگری را در راستای جذب هر چه بیشتر گردشگران به جزیره فراهم کنیم.

وی بر اهمیت نقش زیرساخت های اولیه گردشگری در جذب گردشگران داخلی و خارجی تاکید و عنوان کرد: با این وجود همچنان توسعه زیرساخت های کمی و کیفی گردشگری در سطح جزیره در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم وجود دارد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، در این راستا حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و جامعه محلی از اهمیت ویژه ای در تسریع و پیشبرد اهداف سازمان منطقه آزاد قشم در اهداف تعیین شده برای توسعه توریسم جزیره، برخوردار است.

وی معرفی و کاربردی کردن پتانسیل های جزیره قشم را نخستین گام برای دستیابی به هدف جذب سرمایه گذار و مخاطب در صنعت گردشگری جزیره عنوان کرد و گفت: ایجاد ایده های جدید و ناب برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی امسال ایجاد و اجرایی خواهد شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان ساخت: همچنین یکی دیگر از برنامه های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای رونق گرشدگری جزیره در سال جاری، توزیع برابر گردشگران در سطح جزیره است.

وی بیان داشت: هم اکنون در حال برنامه ریزی و نیز ایجاد زیرساخت های لازم برای سفر گردشگران به تمام نقاط جزیره هستیم که این امر با تبلیغات گسترده ای که برنامه ریزی شده، اجرایی خواهد شد.

به گفته شهرکی، توزیع برابر و عادلانه گردشگران در سطح جزیره باعث خواهد شد علاوه بر ایجاد جاذبه های جدید برای گردشگران، رونق اقتصادی هر چه بیشتر بومیان منطقه نیز از طریق خدمات رسانی به گردشگران فراهم شود و به این ترتیب شاهد ایجاد اشتغال پایدار برای جامعه محلی خواهیم بود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، یادآور شد: همچنین برنامه ریزی های لازم جهت ایجاد رونق اقتصادی برای بومیان از طریق صنایع دستی و فروش آن به گردشگران توسط سازمان منطقه آزاد قشم انجام شده است.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار