۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴

پیش بینی تولید 2 هزار تن میگوی پرورشی در چابهار / مرداد ماه آغاز برداشت میگوی چابهار

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان از پیش بینی تولید دو هزار تن میگوی پرورشی در چابهار طی سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۳۹

پیش بینی تولید 2 هزار تن میگوی پرورشی در چابهار / مرداد ماه آغاز برداشت میگوی چابهار

سید وحید حاج سید جوادی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه ذخیره سازی مزارع میگوی پرورشی در سواحل دریای عمان در حوزه شهرستان چابهار و گواتر از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است، گفت: چندی پیش عملیات ذخیره سازی میگو در تمام استخرهای پرورشی شهرستان چابهار در گواتر به اتمام رسید.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان در ادامه بیان داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته انتظار می رود از اوایل مرداد ماه عملیات برداشت میگوهای پرورشی در مزارع مذکور آغاز شود.

این مقام مسئول در صنعت میگوی استان سیستان و بلوچستان، اذعان داشت: امسال 610 هکتار از استخرهای پرورش میگوی استان زیر کشت رفته است.

وی با اشاره به اینکه 125 میلیون قطعه در استخرهای مذکور ذخیره سازی شده است، بیان داشت: پیش بینی می شود امسال در مجموع حداقل شاهد تولید دو هزار تن میگوی پرورشی در مزارع گواتر در حوزه  شهرستان چابهار باشیم.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بچه میگوی های مورد نیاز مزارع پرورش میگوی چابهار هر ساله از مراکز تکثیر جاسک و چابهار تامین می شود که امسال نیز از همین مراکز تامین شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته 600 هکتار مزرعه زیر کشت میگو رفته بود، یادآور شد: سال گذشته در مجموع 1520 تن، میگوی پرورشی در مزارع استان تولید شد که در صورت عدم شیوع بیماری در سال گذشته بدون شک مجموع تولید به دو هزار تن می رسید.

حاج سید جوادی همچنین از آماده سازی چهار مرکز عمل آوری و فراوری میگو جهت آغاز به کار بسته بندی همزمان با شروع عملیات برداشت میگو در گواتر خبر داد.

وی در ادامه گفته های خود تصریح کرد: عملیات برداشت میگوی پرورشی در مزارع گواتر معمولا بین 45 تا 60 روز به طول می انجامد و انتظار می رود در صورت عدم شیوع بیماری تا آخر شهریور ماه پروسه برداشت ادامه داشته باشد.

این مقام مسئول در صنعت میگوی استان سیستان و بلوچستان به همکاری تنگانگ اداره شیلات و دامپزشکی کشور جهت جلوگیری از شیوع بیماری در مزارع پرورشی گواتر اشاره کرد و گفت: تا کنون موردی مبنی بر شیوع بیماری در هیچ یک از مزارع استان گزارش نشده است.

وی یکی دیگر از اقدامات در راستای جلوگیری از شیوع بیماری را تراکم کمتر میگو ها در استخرهای پرورشی اعلام کرد و گفت: با تراکم کمتر میگو، سرعت رشد بیشتر خواهد شد و در نتیجه امکان برداشت سریع تر فراهم خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان، خاطرنشان ساخت: در صورت بروز احتمالی بیماری لکه سفید، پرورش دهندگان آماده برداشت اضطرای نیز هستند که امیدواریم شاهد این امر نباشیم.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار