۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

تاکید IMO بر ایمنی سوخت دریایی و فناوری هوشمند

تاکید IMO بر ایمنی سوخت دریایی و فناوری هوشمند
اعضای کمیته ایمنی دریایی MSC) IMO) در نشستی با حضور اکثریت اعضا که در تاریخ 14 ژوئن برگزار شد نسبت به ایمنی سوخت، حمل و نقل هوشمند، ناوبری الکترونیکی و ایمنی کشتی ها تاکید کردند.
کد خبر: ۸۴۰۳۴

به گزارش گروه بین الملل مانا، در این نشست اعلام شد دولت هایی که پایبند قرار داد SOLAS هستند باید اقدامات خود را برای استاندارد سازی و سیستم های ایمنی سوخت رسانی انجام دهند.

این کمیته همچنین نسبت به استفاده از کشتی های حامل گاز LNG و مخازن سوخت آنها و همچنین مقررات توزیع سوخت هشدارهای لازم را داده و از تمامی کشورها خواست در همه مراحل، استانداردهای ایمنی را رعایت کنند درغیر اینصورت اجرای قانون 2020 با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد شد.

این کمیته خواستار تصویب پیش نویس قطعنامه ای شد که کشورهای عضو به طور داوطلبانه اقدامات ایمنی در مورد کشتی هایی که تحت کنوانسیون SOLAS قرار دارند را  اجرا کنند. این پیش نویس باید تا اواخر 2019 به مقر سازمان IMO ارسال شود.

یکی از اعضای این کمیته طی سخنانی گفت با توجه به اینکه برای تبدیل سوخت با سولفور 3.5 درصدی به نیم درصد همچنین ساخت اسکرابرها در کشورهای مختلف توسط شرکت های متعددی اجرا می شود، به همین جهت باید استاندارد واحدی برای تمامی کشورها در ارتباط با این موضوعات تدوین شود که این پیشنهاد قرار است در جلسه بعدی کمیته ایمنی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و نتایج حاصله به IMO منعکس شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار