۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۵

اجرایی شدن چهار پروژه شیلات در خوزستان

سرپرست شیلات خوزستان از اجرایی شدن چهار پروژه صیادی تا یک ماه آینده در مناطق ساحلی خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۰۳۳

اجرایی شدن چهار پروژه شیلات در خوزستان

غلامرضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: لایروبی بنادر صیادی نهر قصر اروندکنار، چوئبده و ثامن آبادان، پایش زیستگاه های مصنوعی، استقرار بیش از 200 سازه زیستگاه مصنوعی جدید و آغاز عملیات اجرایی تعمیر بندر صیادی امام خمینی از جمله پروژه هایی است که ظرف یک ماه آینده در مناطق ساحلی و بندری استان اجرایی می شوند.

وی گفت: اعتبار پروژه لایروبی بنادرصیادی آبادان 40 میلیارد و 545 میلیون ریال است که از محل اعتبارات عمرانی استانی تامین شده است.

افتخاری افزود: پیمانکار این پروژه انتخاب و در حال تجهیز کارگاه است و ظرف هفته آینده عملیات اجرایی لایروبی بنادر صیادی اروندکنار و چوئبده آغاز می شود و طی یک تا دو ماه آینده به اتمام خواهد رسید.

سرپرست شیلات خوزستان گفت: پایش و استقرار 185 سازه زیستگاه مصنوعی با مشارکت شیلات و سازمان جهاد کشاورزی و تشکل های صیادی استان با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی است که ماه آینده در بندر صیادی امام خمینی بارگیری و در صیدگاه بحرکان هندیجان اجرا می شود.

وی اعتبار پروژه بهسازی بندر صیادی امام خمینی در محدوده شهرستان ماهشهر را 13 میلیارد و 383 میلیون ریال اعلام کرد که از محل اعتبارات عمرانی استان تامین و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه های شیلاتی، تحول خوبی در صید و صیادی و رفع مشکلات و چالش های جامعه صیادان خوزستانی بوجود آید.

در سال های اخیر فشار بیش از حد به منابع و ذخایر آبزیان خوزستان، صدمات و لطمات زیادی به آن وارد کرده است که یکی از دلایل آن سنگینی ناوگان صیادی و صید غیرمجاز است.

معیشت حدود 50 هزارخانوار خوزستانی از طریق صید و صیادی تامین می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار