۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷

بازسازی مناطق سیل زده خوزستان تا پایان امسال

استاندار خوزستان گفت: کار بازسازی مناطق سیل زده خوزستان تا پایان سال 98 به اتمام می رسد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۰۳۲

بازسازی مناطق سیل زده خوزستان تا پایان امسال

دکترغلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: کار تعمیرات منازل خسارت دیده از سیل تا سه ماه آینده و بازسازی منازل احداثی تا پایان امسال به پایان می رسد.

وی  اظهارداشت: با پیگیری های انجام شده و طبق بخشنامه بانک مرکزی به بانک های عامل وام بازسازی جعاله به وام های قرض الحسنه تغییر یافت که این از جمله مطالبات سیل زدگان بوده است.

استاندار خوزستان با اشاره به دغدغه و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت اسکان و مشکلات سیل زدگان خوزستانی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده سیل زدگان به منازل خود بازگشته و برخی از سیل زدگان که هنوز محل زندگیشان آماده نشده است در کانکس های کولردار اسکان داده شده اند.

دکتر شریعتی گفت: تسهیلات بلاعوض و وام های قرض الحسنه با سود چهار درصد به سیل زدگان برای خرید اثاثیه، مسائل معیشتی و بازسازی منازل پرداخت  می شود.

وی افزود: با همکاری وزارت نفت برای یک هزار و 500 واحد مسکونی در مناطق نفت خیز که بر اثر سیل دچار خسارت شده اند آهن و میلگرد به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

استاندار خوزستان همچنین از دادن لوازم و اسباب معیشتی و زندگی به سیل زدگان از سوی ستاد اجرایی فرمان امام که از جمله آنها  گاز، سرویس آشپزخانه، فرش و پتو است خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خارج شدن آب در زمین های کشاورزی شادگان، خرمشهر و آبادان برای کشت تابستانه خبر داد و اظهار داشت: آب در بیش از 90 درصد اراضی کشاورزی که دچار آبگرفتگی شده اند خارج شده است.

وی با بیان اینکه به علت هم سطح بودن زمین های کشاورزی با دریا  آب در برخی مزارع کشاورزی وجود دارد ابراز امیدواری کرد وضعیت به شرایط عادی بازگردد.

شریعتی همچنین از پرداخت تسهیلات بلاعوض برای هر هکتار پنج میلیون تومان و تسهیلات قرض الحسنه پنج میلیون تومانی برای هر هکتار کشت آبی به کشاورزان خسارت دیده استان خبر داد.

در جریان سیلاب مهیب فروردین ماه حدود 40 روز در خوزستان وضعیت فوق العاده اعلام شد و خسارات بسیار سنگینی به زیرساخت های استان وارد آمد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار