۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

استقرار پاسگاه های شناور دریایی در نقاط حساس خوزستان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان از استقرار پاسگاه های شناور دریایی در نقاط حساس استان با هدف مقابله با قاچاق کالا خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۰۲۵

استقرار پاسگاه های شناور دریایی در نقاط حساس خوزستان

سردار لطف علی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این پاسگاه های شناور دریایی در برخی مناطق ساحلی، هورها و خورهای خوزستان مستقر می شوند تا بتوانند مبارزه جدی تر و فراگیرتری با قاچاق کالا و سوخت داشته باشند.

وی مبارزه با قاچاق را اولویت نخست دریابانی خوزستان عنوان کرد و گفت: مرزبانی خوزستان با تمام ظرفیت در راستای مبارزه با قاچاق کالا وارد عمل می شود.

سردار پاکباز اظهار داشت: متناسب با گستردگی استان خوزستان ماموریت‌های مختلفی برای این نیرو از جمله کنترل تردد غیرمجاز دریایی و مقابله با هرگونه قاچاق تعریف شده است.

وی با تاکید بر اینکه با جدیت با هرگونه قاچاق و ناامنی در محدوده آبی استان خوزستان و آب های شمال غرب خلیج فارس مقابله می شود افزود: ماموران مرزبانی در خشکی و دریا در کنار سایر نیروهای مسلح امنیت قابل قبولی در این استان تامین کرده اند.

وی بیان کرد: نیاز است مسئولان استانی و محلی نیز در این راستا حامی مرزبانی باشند.

سردار پاکباز اظهار داشت: با توجه به شرایطی که در مرزهای آبی و زمینی استان خوزستان حاکم است نیاز است دیگر سازمان‌ها نیز در این زمینه ورود کنند تا در حوزه مقابله با قاچاق و تامین امنیت، مرزبانی همچنان با قدرت به وظیفه ذاتی خود عمل کند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان با بیان اینکه برای ایجاد امنیت مطلوب در مرزها باید ساختار کنونی مرزها توسعه یابد و شناورهای مرزبانی نیز تقویت شوند تصریح کرد: مرزبانی استان خوزستان با ساز و کار تخصصی خود در حوزه‌های مختلف باید به امکانات خاص مجهز شود.

استان خوزستان با 500 کیلومتر طول سواحل ، همواره با پدیده قاچاق کالا روبه رو بوده است.

پارسال حدود 200 میلیارد تومان کالا و سوخت قاچاق در آب های ساحلی خوزستان و شمال غرب خلیج فارس کشف و ضبط شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار