۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

شهرهای هوشمند ارمغان صنعت دیجیتال و اینترنت اشیاء

دیجیتالی شدن همه ابعاد زندگی شهری همراه با گسترش روز به روز اینترنت اشیاء به زودی شهرهای هوشمند را به ارمغان می آورند که حمل ونقل و بنادر سبز در آن نقش ویژه ای دارند .
کد خبر: ۸۴۰۲۲

شهرهای هوشمند ارمغان صنعت دیجیتالی و اینترنت اشیاء

به گزارش گروه بین الملل مانا، در راستای راه اندازی خطوط کانتینری، بنادر هوشمند، شبکه های بی سیم، ترمینال ها و ... باید منتظر احداث شهر های هوشمند باشیم .

"Benjamin Vernooij" از کارشناسان ارشد بین المللی معتقد است: به منظور دستیابی  به یک اکوسیستم تجاری بزرگ زنجیره ها ی تدارکات محلی و جهانی، رشد صنعت دیجیتالی یکی از مولفه های اصلی ظهور شهرهای هوشمند است. در واقع شهر هوشمند مولود زندگی و کار آنلاین انسان هاست، زیرا همه امکانات و تجهیزات دیجیتالی به سمت احداث چنین شهرهایی پیش می رود به گونه ای که حرکت و سرمایه گذاری جدید چندانی نیاز ندارد چراکه همه عوامل دست به دست هم می دهند تا شهر هوشمند احداث شود.

وی در این ارتباط افزود: انتظار می رود تا سال 2050، بیش از 60 درصد از جمعیت جهان در شهرها زندگی کنند در این ارتباط با توجه به اینکه دسترسی شهروندان به فناوری های جدید یکی از الزامات اصلی زندگی روزمره  به شمار می رود  و رفته رفته انسان به این نتیجه خواهد رسید که بدون  اینترنت قادر به زندگی مطلوب نخواهد بود به همین جهت تاُسیس شهرهای هوشمند در دستور کار دولتمردان قرار گرفته است .

"Mary Etienne" یکی دیگر از کارشناسان ارشد  بین المللی نیز درباره مزایایی که احداث شهرهای هوشمند در پی دارد، گفت: شبکه های حمل و نقل شهری دقیق، ارتباطات آنلاین، خودروها و کشتی های خودران، سیستم  برق و آبرسانی و دفع زباله هوشمند، آموزش، شبکه بانکی به روز، مخابرات، لجستیک هوشمند، دسترسی به بنادر و ترمینال های کالا با استفاده از شبکه بلاک چین و... ازجمله امتیازاتی است که شهرهای هوشمند برای مردم به ارمغان خواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه احتمال دارد اولین شهر هوشمند ابتدا در امارات تاسیس شود گفت: شهرهای هوشمند در واقع از شبکه حمل و نقل، بنادر و ترمینال های هوشمند پشتیبانی می کنند.

وی درپایان افزود: با پیشرفت سریع اینترنت اشیاء و دیجیتالی شدن ابعاد مختلف حمل و نقل در جهان، نقش کلیدی شهرهای هوشمند به عنوان یکی از اهرم های اصلی برای  افزایش انگیزه ایجاد آن کشورها بیش از پیش مشخص خواهد شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار