۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

مشارکت بانک های جهانی برای ترویج حمل و نقل سبز

گروهی از بانک های پیشرو بین المللی برای اولین بار وام هایی را برای شرکت های حمل و نقلی اختصاص می دهند.
کد خبر: ۸۴۰۲۱

مشارکت  بانک های جهانی برای  ترویج حمل و نقل سبز

به گزارش گروه بین المللی مانا، بانک های بزرگ  Citi, Société Générale و Danske Bank برای اعطای وام به شرکت های حمل و نقل در جهت استاندارد سازی زیست محیطی و همچنین جلوگیری از گازهای گلخانه ای تسهیلاتی را اختصاص می دهند.

در اطلاعیه مشترکی که توسط 11 بانک صادر شده قرار است با همکاری بانک ها و اختصاص تسهیلات جدید تا سال 2050 در کاهش 50 درصدی از گازهای گلخانه ای سهیم شوند.

در این راستا 11 بانک با موسسه بین المللی انجمن جهانی دریایی ،Rocky Mountain Institute،London University's UCL Energy Institute همکاری خواهند کرد تا سود سرمایه گذاری حمل و نقل را در بخش های مختلف ارزیابی کنند. در مرحله اول با هماهنگی سازمان IMO صد میلیارد دلار کل  فاینانس مالی جهانی برای بخش حمل و نقل اختصاص پیدا می کند.

 "Paul Taylor" رئیس حمل و نقل CIB نیز گفت: بانک ها نقش بزرگی در بازی مشترکی که بخش حمل و نقل و بانک ها آغاز کرده اند، دارند. این بانک ها قصد دارند در کمک به پرداخت بدهی 450 میلیارد دلاری 70 هزار کشتی تجاری در کاهش گازهای گلخانه ای سهیم باشند. پیش بینی می شود تعداد بانک ها در ماه های آینده با پیوستن چین، ژاپن، کره و سایر کشورهای آسیایی افزایش یابد.

"Michael Parker" مدیر کل صنعتی حمل و نقل و تدارکات Citi در این زمینه گفت: حالا دوران مسئولیت پذیری بانک ها برای محیط زیست فرا رسیده و ما در صدد هستیم با کمک به جامعه دریایی در ترویج اهداف زیست محیطی مشارکت کنیم زیرا آلودگی محیط زیستی تمامی سازمان ها و کشورها را از بی تفاوتی بیرون می آورد.

وی در ادامه یاد آور شد: ما با اختصاص تسهیلات به گروه های حمل و نقل ابتکار عمل سازمان بین المللی دریانوردی را تقویت می کنیم.

"Soren Toft" مدیر عامل اجرایی AP Moller-Maersk نیز در این زمینه یاد آور شد: برای اینکه بتوانیم با انتشار سوخت ناخالص در بخش های مختلف حمل و نقل مقابله کنیم باید تا سال 2030 سوخت های جدید با استفاده از فناوری ها در کشتی های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد که در این مسیر بانک ها می توانند عامل مناسبی باشند که آمادگی بانک ها در این راستا حائز اهمیت است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار