۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

استقبال شدید مالکان از کشتی های کانتینری بزرگ!

استقبال شدید مالکان از کشتی های کانتینری بزرگ!
کشتی های کانتینری با سایز بسیار بزرگ سهم اعظمی از رشد ناوگان جهانی کانتینر را به خود اختصاص می دهند، اما از سوی دیگر تمایل مالکان نسبت به کشتی ها با سایز کوچک کم رنگ شده است.
کد خبر: ۸۴۰۲۰

به گزارش گروه بین الملل مانا، آلفالاینر در جدیدترین تحلیل خود نوشت: در طول دهه گذشته به دلیل اشتهای زیاد مالکان نسبت به سفارش کشتی های سایز بزرگ تر، بخش اعظمی از رشد و گسترش ظرفیت ناوگان جهانی کشتی کانتینری از تحویل این نوع کشتی ها نشات می گیرد. نکته قابل توجه اینکه انتظار نمی رود این روند به این زودی ها تغییر پیدا کند. اما از آن طرف کشتی های کانتینری با سایز کوچک دیگر جذابیت چندانی برای مالکان ندارد.

این گزارش ادامه داد: از سال 2010 میلادی به این طرف بخش اعظمی از رشد ناوگان جهانی کشتی کانتینری به دلیل تحویل بالای کشتی ها با ظرفیت بیش از پنج هزار و 100 TEU بوده است، اما از آن طرف تحویل کشتی های زیر  پنج هزار و 100 TEU به شدت کاهش پیدا کرده است.

اتفاق مشابه ای نیز درمورد کشتی ها با ظرفیت بیش از 10هزارTEU رخ داده است، چنانچه تعداد 505 فروند کشتی کانتینری با ظرفیت مذکور به ناوگان جهانی ملحق شده، اما در نقطه متقابل کشتی ها با سایز کمتر از سه هزارTEU به 211 فروند تقلیل پیدا کرده است.

لازم به ذکراست: ناوگان کشتی کانتینری بیکار در تاریخ دهم ماه ژانویه با رسیدن به 123 فروند و مجموع ظرفیت 351 هزار و 325 TEU در مقایسه با 120 فروند با مجموع ظرفیت 326 هزار و 800 TEU دوهفته گذشته آن، روند افزایشی ناچیزی را به نمایش گذاشت. شیب صعودی ناوگان بیکار تا حدی ناشی از تقاضای ضعیف برای کشتی ها با ظرفیت کمتر از سه هزار TEU است.

شرکت کشتیرانی هاپاگ لوید آلمان اعلام کرد که دو سهامدار بزرگ خود- شرکت کشتیرانی CSAV و شرکت حمل و نقل Klaus-Michael Kuehne- سهام مربوطه را افزایش داده اند.

این گزارش در پایان نوشت: شرکت کشتیرانی MSC سوئیس دو فروند از کشتی های کانتینری با ظرفیت 23 هزار TEU را در خط سرویس دهی اروپای شمالی- شرق دور مستقر خواهد کرد. این دو فروند کشتی از مجموع 11 فروند کشتی مگاسایز سفارش داده شده این کشتیرانی هستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار