۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶
رئیس جمهور:

توانمندی ترانزیتی بخشی از اقتدار ملی است

توانمندی ترانزیتی بخشی از اقتدار ملی است
رئیس جمهور گفت: توسعه مسیرهای ترانزیتی کشورمان و به ویژه بندر چابهار و صنعت هوانوردی، به معنای تعامل سازنده با جهان است.
کد خبر: ۸۴۰۱۵
به گزارش مانا، دکتر حسن روحانی که در مراسم افتتاح پایانه سلام در فرودگاه بین امللی امام خمینی(ره) سخن می گفت با اشاره به اینکه در مسیر دریایی و توسعه بنادر طی سال های گذشته اقدامات خوبی انجام گرفته است، اظهارداشت: در این حوزه ها نیز با اقدامات انجام شده، ظرفیت های خوبی ایجاد شده که می تواند کشورمان را به سایر کشورها متصل کند.
رئیس جمهور با بیان اینکه توانمندی اقتصادی بخشی از اقتدار ملی محسوب می شود، گفت: در مسیر توانمندی اقتصادی، توانمندی ترانزیتی نیز اهمیت دارد تا بدینوسیله بتوانیم میلیون ها تن کالا را از مسیرهای ترانزیتی کشور عبور دهیم و این ارتباط و اتصالی است که هیچکس نمی تواند با آن مبارزه کند.
دکتر روحانی خاطرنشان کرد: امروز توسعه مسیرهای ترانزیتی کشورمان و به ویژه بندر چابهار و صنعت هوانوردی، به معنای تعامل سازنده با جهان است و این موضوع که مسیر هوایی ایران یکی از کریدورهای امن جهانی به شمار می رود بسیار حائز اهمیت بوده و به معنای قدرت ترانزیتی کشورمان به شمار می رود.
رئیس جمهور ترانزیت و گردشگری را دو امتیاز مهم جغرافیای ایران دانست و اظهار داشت: کشورمان از جنوب به آب های بین المللی متصل است و از دو هزار کیلومتر ساحل برخوردار هستیم و در شمال نیز به آب های منطقه ای متصل هستیم و جایگاه جغرافیایی کشورمان برای عبور فیبرنوری، ریل، جاده و مسیر هوایی می تواند نقش برجسته ای در منطقه داشته باشد و باید از این موقعیت جغرافیایی و جایگاه خود به خوبی و در راستای منافع مردم استفاده کنیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار