۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۳

3 نفر در آب های مازندران غرق شدند

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران از غرق شدگی سه نفر در آب های دریای این استان از ابتدای خرداد ماه تا کنون خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۱۴

3 نفر در آب های مازندران غرق شدند

عیسی طوسی در گفتگو با خبرنگار مانا بیان داشت: با آغاز به کار طرح های ساماندهی دریا در استان مازندران از ابتدای خرداد ماه تا کنون، غرق شدگی سه نفر در آب های ساحلی استان به پزشکی قانونی گزارش شده است.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به اینکه سه نفر غرق شده مرد جوان بوده اند، خاطرنشان ساخت: غرق شدگی ها در شهرستان بابلسر داخل طرح دریا و در شهرستان های تنکابن و عباس آباد در مناطق خطرآفرین رخ داده است.

وی همچنین سقوط دو فروند پاراگرایدر در شهرستان های عباس آباد و بابلسر را از دیگر حوادث ناگوار اتفاق افتاده طی یک ماه گذشته در سواحل استان مازنداران اعلام کرد و اظهار داشت: در حوادث مذکور تعدادی مصدوم شدند و یک نفر نیز جان خود را از دست داد.

طوسی در ادامه گفته های خود همچنین از برخورد یک موتور چهار چرخ ساحلی با یک کودک در ساحل مازندران خبر داد و گفت: خوشبختانه با امداد و نجات به موقع، کودک سانحه دیده، نجات یافت.

این مقام مسئول در استان مازندران با اشاره به اینکه امسال 95 طرح ساماندهی دریا ویژه بانوان و آقایان در نوار ساحلی استان مازندران به گردشگران خدمات ارائه می دهند، اظهار امیدواری کرد: در طول تابستان امسال شاهد کاهش غرق شدگی ها و رخ دادن سوانح در ورزش های دریایی باشیم.

وی با اشاره به افزایش تجهیزات امداد و نجات نظیر جت اسکی و موتور برای ناجیان غریق در تابستان 98، بیان داشت: این تجهیزات از سوی استانداری خریداری و در اختیار هلال احمر قرار داده شده تا به این ترتیب با افزایش کمّی تجهیزات شاهد کاهش غرق شدگی ها در دریای خزر باشیم.

این مقام مسئول در استانداری مازندران به تداوم کاهش غرق شدگی ها در آب های استان مازندران طی سال های اخیر اشاره کرد و گفت: این امر به دلیل توجه ویژه وزارت کشور به طرح های شنا در سواحل شمالی کشور و افزایش تجهیزات امداد و نجات و ناجیان غریق بوده است.

به گفته دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران، طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در استانداری مازندران، فعالیت طرح های ساماندهی دریای مازندران تا پایان روز سی و یکم شهریور ماه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال 1150 نفر ناجی در نقاط حادثه خیز در سراسر نوار ساحلی مازندران استقرار یافته اند، اذعان داشت: علاوه بر این نفر ناجی غریق نیز در طرح های ساماندهی دریای استان استقرار خواهند داشت و خدمات لازم در امور مربوط به امداد و نجات را در اختیار گردشگران قرار خواهند داد.

طوسی یادآور شد: ناجیان غریق جهت استقرار در مناطق حادثه خیز و طرح های ساماندهی دریا از سوی هیات نجات غریق استان تعیین و معرفی می شوند و سپس این ناجیان تحت نظارت هلال احمر در طول چهار ماه به گردشگرانی که جهت شنا به سواحل دریای خزر وارد می شوند، خدمات امداد و نجات ارائه خواهند داد.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران بیان داشت: جهت انجام برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در راستای فعالیت و چگونگی نظارت بر طرح های ساماندهی دریا در سال 98 ، جلسات ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران به طور مرتب برگزار می شود.

طوسی با اشاره به اینکه در این جلسات فرمانداران شهرستان های ساحلی نیز حضور مستمر دارند، اذعان داشت: در جلسات ستاد ساماندهی سواحل استان، نقاط ضعف طرح های ساماندهی دریا در تابستان گذشته مورد بررسی قرار گرفته تا بتوانیم با مدیریت و برنامه ریزی بهتر از سوی استانداری و نیز سرمایه گذاران بخش خصوصی، این نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنیم.

دبیر ستاد ساماندهی سواحل استان مازندران با اشاره به وجود نقاط حادثه خیز در طول نوار ساحلی استان مازندران، عنوان کرد: اکثر این نقاط در غرب نوار ساحلی استان قرار دارند و امیدواریم گردشگران با مراجعه به طرح های ساماندهی از ورود به مناطق ممنوعه شنا خودداری کرده تا لحظات خوشی را از سفر به استان مازندران به ارمغان آورند.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار