۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
در کنفرانس خبری مدیرعامل تایدواتر مطرح شد:

آخرین وضعیت شناور توقیفی در کویت/ افزایش سرمایه صد‌ در‌صدی تایدواتر

آخرین وضعیت شناور توقیفی در کویت/ افزایش سرمایه صد‌ در‌صدی تایدواتر
مدیرعامل شرکت تایدواتر خاورمیانه از افزایش صد در صدی سرمایه این شرکت خبر داد.
کد خبر: ۸۴۰۱۳
به گزارش خبرنگار مانا، حسین زارعی در نخستین کنفرانس خبری پس از واگذاری شرکت تایدواتر خاورمیانه به بخش خصوصی با بیان اینکه این شرکت طی سال ۹۶، ۶۰ میلیارد تومان کسب سود کرده بود، گفت: سود شرکت در سال ۹۷ و پس از واگذاری به بخش خصوصی به ۱۶۰ میلیارد تومان افزایش یافت که امیدواریم در سال جاری شاهد افزایش بیشتر سود باشیم.
وی با اشاره به مشکلات قدیمی بیمه و مالیات در شرکت تاید واتر، افزود: مشکلات در این بخش طی ۱۰ سال اخیر رسوب کرده بود که موفق شدیم تا سال ۹۶ آن را حل کنیم چرا که مشکلات بیمه و مالیات بر سوددهی شرکت تاثیر منفی گذاشته بود.
به گفته زارعی طی یک سال اخیر و پس از واگذاری تایدواتر به بخش خصوصی تمام قراردادها با پیمانکاران بازنگری شده و با حذف واسطه ها نیمی از بخش های زیان ده حذف شده‌ اند.
مدیرعامل تاید واتر خاورمیانه در ادامه به موضوع افزایش سرمایه این شرکت پرداخت و در این رابطه اظهار کرد: هم اکنون سرمایه تایدواتر ۱۰۰ میلیارد تومان و کم است که با مجوز سازمان بورس در مجمع عادی سالیانه و طی ۲۰ روز آینده سرمایه را صد در صد افزایش خواهیم داد.
وی تعداد سهامداران تایدواتر را ۱۰ هزار نفر اعلام کرد که ۸۰ درصد آنها یا از مجموعه دریایی کشور هستند و یا با تایدواتر مرتبط هستند.
به گفته زارعی روابط با سهامداران خرد طی یک سال اخیر بسیار بهتر شده است و آنها در موضوع افزایش سرمایه از محل سود خود اعلام رضایت کامل کرده اند.
وی در زمینه توسعه فعالیت های حمل و نقلی تاید واتر نیز افزود: با توجه به دارا بودن بیش از چند صد دستگاه کشنده در جهت توسعه فعالیت ها و کسب درآمد بیشتر در بخش حمل و نقل جاده ای به ویژه در بندر چابهار فعالیت خود را افزایش داده ایم.
زارعی در رابطه با فعالیت های تایدواتر در بخش دریایی نیز خاطر نشان کرد: هشت فروند شناور تحت مالکیت تایدواتر در این بخش تا پیش از این و طی هشت سال اخیر درآمدی نداشتند.
وی اضافه کرد: با ایجاد شرکت خلیج فارس_خط کیش در نظر داریم که  این شناورها وارد فرآیند درآمدی سودده شوند.
زارعی تاکید کرد: با اقدامات تازه ای که صورت داده ایم انتظار داریم ۳۰ درصد از درآمد تاید واتر از محل فعالیتهای بخش دریایی باشد.
مدیرعامل تایدواتر در ادامه اظهارات خود به مسئله مطالبات وصول نشده این شرکت پرداخت و گفت: از زمان واگذاری شرکت به بخش خصوصی از هر طریق ممکن برای دریافت این مطالبات اقدام کردیم و موفق شدیم حدود ۴۰ درصد از آنها را وصول کنیم.
زارعی به مسئله شناور توقیفی تاید واتر در کویت نیز اشاره و تصریح کرد: تا کنون در مسئله توقیف بارج در‌کویت حتی یک خط نوشته از سوی مراجع رسمی کویت در چرایی این توقیف به تایدواتر دریافت نکرده ایم.
وی با بیان اینکه برخی اخبار غیررسمی دلیل توقیف را تغییر پرچم و تغییر نام شناور اعلام کرده اند، گفت: حالا هم می‌گویند شناور محیط زیست دریایی کویت را آلوده کرده است که هنوز هیچکدام از این اتهامات اثبات نشده اند.
زارعی عدم صدور ویزا از سوی دولت کویت برای مدیران و هر شخصی که از سوی تایدواتر برای پیگیری مسئله شناور اعلام می شود را یک مانع بزرگ دانست و بیان کرد: هم اکنون و با توجه به اینکه پیمانکار کره ای که بارج را در اختیار داشت فراری است، با همکاری وزارت خارجه و سازمان بنادر و دریانوردی در تلاش هستیم که راهی برای حل این مشکل پیدا کنیم.
وی با اعلام اینکه جلسه مشترک با دو دستگاه دولتی طی هفته آینده خواهد بود، تصریح کرد: اگر اثبات شود که توقیف شناور بر اساس قوانین IMO غیر قانونی بوده است جریمه سنگینی متوجه کویتی ها خواهد بود که پول خوبی را نصیب تایدواتر می‌کند.
مدیرعامل تاید واتر خاورمیانه در بخش آخر سخنان خود به همکاری با سازمان بنادر و دریانوردی برای سالویج مغروقه ها در خورموسی پرداخت و اظهار کرد: هفت فروند شناور را در خورموسی خارج کردیم که طی آن تردد شناورها در این نقطه با سهولت بیشتری انجام می‌شود.
به گفته زارعی این احتمال وجود دارد که سه شناور دیگر را نیز تایدواتر در این منطقه سالویج کند.
زارعی همچنین از رایزنی با عراقی ها برای خارج سازی ۲۴ مغروقه در آبراهه های این کشور در مسیر خلیج فارس اشاره کرد و خاطر نشان کرد: این مذاکرات هم اکنون در جریان است و با تعیین تکلیف بخش های مالی آن اجرایی خواهند شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار