۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱

امضاء تفاهم نامه همکاری بندر امیرآباد و بندر دوغارون

امضاء تفاهم نامه همکاری بندر امیرآباد و بندر دوغارون
یادداشت تفاهم نامه همکاری میان مناطق ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و دوغارون با هدف گسترش دو سویه ترانزیت کالا از کشورهای حاشیه دریای خزر به کشور افغانستان منعقد شد.
کد خبر: ۸۴۰۰۸
به گزارش مانا، سیاوش رضوانی؛ مدیربنادر و دریانوردی  امیرآباد که در صدر هیئتی از مقامات و کارشناسان بندری و سازمانی  به منطقه ویژه اقتصادی دوغارون سفر کرده است ضمن دیدار با همتای خود، تفاهمنامه همکاری بین دو منطقه با هدف گسترش دو سویه ترانزیت کالا از کشورهای حاشیه دریای خزر به افغانستان از مسیر مناطق ویژه اقتصادی بندر امیرآباد و دوغارون  منعقد کرد.

 وی در حاشیه آئین امضای این تفاهمنامه همکاری با تأکید بر بررسی چالش های لجستیکی و حمل و نقل و اهتمام طرفین بر حل مشکلات و مسائل پیرامون ترانزیت کالا از این مسیر، از راه اندازی دفاتر در این دو منطقه جهت پیگیری و تسریع امور در راستای موضوع تفاهمنامه خبر داد.

وی بازدید تجار، فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه و کالا از مناطق ویژه اقتصادی بندرامیرآباد و دوغارون را به عنوان یکی از بندهای این تفاهم نامه مهم ارزیابی کرد و افزود: بازار مصرف افغانستان با مزایای ویژه ای که دارد می تواند منطقه جذابی برای تاجران و بازرگانان به شمار آید.

مدیر بندرامیرآباد اذعان داشت: جهت اجرای مناسب یادداشت تفام نامه همکاری منعقد شده فیمابین بندرامیرآباد و دوغارون نماینده ای از طرفین جهت پیگیری امور معرفی شود.

در آغاز این دیدار سلطانی، مدیر منطقه ویژه اقتصادی دوغارون  ضمن برشمردن مزایای منطقه ویژه دوغارون و مسیر ترانزیتی شرق که ایران را به افغانستان متصل می کند، گفت: این منطقه به عنوان بزرگترین بندر خشک ایران و فعالیت تجار و تنوع کالایی که در دوغارون مبادله می شود ثابت کرده که پتانسیل بالقوه این منطقه می تواند بیش از این بر رونق اقتصادی مسیر طراحی شده بیافزاید.

ارسال نظرات
آخرین اخبار