۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۹

آب های شمالی خلیج فارس مواج و توفانی است

مدیرکل هواشناسی خوزستان اعلام کرد: آب های شمالی خلیج فارس در سه روز آینده مواج و توفانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۹۸۶

آب های شمالی خلیج فارس مواج و توفانی است

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: براساس تجزیه و تحلیل نقشه ها و مدل های هواشناسی، آب های شمالی خلیح فارس به علت توفانی بودن، برای سفرهای دریایی مناسب نیست.

وی از قایق ها و شناورهای سبک باری و صیادی خواست تا اطلاع بعدی از عزیمت به آب های شمالی خلیج فارس خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان درادامه با اشاره به اینکه احتمال دارد به علت وزش قابل ملاحظه باد، ارتفاع موج به دو متر برسد از قایق های تفریحی و گردشگری در سواحل خوزستان خواست به منظور پیشگیری از حواث دریایی، فعالیت خود را متوقف کنند.

سبزه زاری با بیان اینکه وضعیت جوی آب های شمالی خلیج فارس به صورت آنلاین به ملوانان و دریانوردان اعلام می شود ازعموم شناورها خواست به هشدارهای هواشناسی توجه کنند.

وی همچنین از تداوم گرمای طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان به بالای 50 درجه بالای صفر خبر داد و افزود: در ساعات اولیه صبح اغلب مناطق ساحلی خوزستان شاهد پدیده شرجی خواهند بود.

مرکز بهداشت خوزستان همچنین ازعموم ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست به منظور پیشگیری از گرمازدگی، کمتر در فضای باز قرار گیرند.

در همین حال در پی افزایش دمای غیرمترقبه و گرمای طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان، بیشتر گردشگران، مناطق ساحلی خوزستان را ترک کردند.

شرکت توزیع برق خوزستان نسبت به افزایش مصرف برق و احتمال قطعی برق در برخی مناطق ساحلی خوزستان هشدار داد.

در چند روز اخیر که دمای هوا در مناطق ساحلی خوزستان به شدت افزایش یافته است برخی مناطق ساحلی استان با قطعی برق و افت فشار آب روبه رو شده اند.

گرما در مناطق ساحلی خوزستان تا اواخر آذرماه با شدت و ضعف ادامه دارد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار