۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸

سیر صعودی رشد ظرفیت بازار تانکر

سیر صعودی رشد ظرفیت بازار تانکر
بیمکو اعلام کرد: ظرفیت ناوگان تانکر حمل نفت خام و مشتقات نفتی سیر صعودی را در سال جاری میلادی به همراه داشته است.
کد خبر: ۸۳۹۶۵

به گزارش گروه بین الملل مانا، در سال جاری میلادی تحویل تانکر حمل نفت خام شیب صعودی چشمگیری را طی می کند. به طوری که تنها طی چهار ماهه نخست سال جاری میلادی، ناوگان مذکور رشد سه درصد را به نمایش گذاشت، به عبارت دیگر 13 میلیون و 200 هزارDWT تناژ جدید به ناوگان جهانی پیوست، اما از آن طرف ظرفیت محدود یک میلیون DWT روانه  یاردهای اوراق شد. از لحاظ تعداد شناور، بازار میزبان 25 فروند نفتکش غول پیکر، 21 فروند سوئزماکس و 15 فروند افراماکس بود.

این گزارش ادامه داد: در مدت زمان مذکور ظرفیت ناوگان تانکر حمل مشتقات نفتی نیز رشد قابل توجه و سریعی را تجربه کرد، روی هم رفته، سه میلیون و 400 هزارDWT به ناوگان جهانی تحویل داده شد. این رقم بالاترین سطح را طی 10 سال گذشته نشان می دهد. تحویل 142 فروند تانکر LR2  و 27 فروند MR، دو فروند LR1 و هندی سایز به معنای رشد 1.9 درصد ظرفیت ناوگان تانکر حمل مشتقات نفتی است.

اما نکته امیدوار کننده اینکه سفارش های جدید برای تانکرهای حمل نفت خام روند نزولی به خود گرفته است، چنانچه تنها چهار میلیون و 700 هزار DWT ظرفیت تانکر حمل نفت خام در بازه زمانی ژانویه الی آوریل سفارش داده شد. در مدت زمان مذکور، دفترکل سفارش ساخت تانکر نفت خام 10.3 درصد کاهش داشت.

این گزارش در پایان نوشت: در ماه های باقیمانده سال جاری میلادی، هرگونه افزایش در بازار ضعیف تقاضا ناشی از تلاش مالکان و اپراتورها برای پیروی از قانون سوخت 2020 IMO خواهد بود، به دنبال تغییر سوخت، شاهد تغییر تقاضا برای بازار تانکر خواهیم بود. عامل دیگری که شیب صعودی را برای تانکرهای حمل نفت خام به همراه دارد، از سرگیری واردات نفت خام آمریکا به چین است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار