۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

کشف میدان بزرگ نفتی از جزیره مینو تا بندر اروندکنار

استاندار خوزستان از کشف اخیر یک میدان بزرگ نفتی از جزیره مینو تا بندر اروندکنار خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۹۶۲

کشف میدان بزرگ نفتی از جزیره مینو تا بندر اروندکنار

به گزارش خبرنگار مانا دکترغلامرضا شریعتی در نشست مدیران اجرایی و اداری استان خوزستنان افزود: به تازگی کارشناسان و مهندسان اکتشاف نفت توانستند مخازن بزرگ نفتی را کشف کنند که از جزیره مینو تا اروندکنار امتداد دارد.

وی گفت: در تالاب شادگان و زمین های توسعه نیشکر در حال پژوهش هستیم و کارشناسان احتمال وجود میدان های نفتی را داده اند.

استاندار خوزستان بدون اشاره به ذخایر قطعی نفت در میادین تازه کشف شده در مناطق ساحلی خوزستان گفت: این مساله به بررسی و مطالعه بیشتری نیاز دارد.

وی بیان کرد: ‏در میدان نفتی غرب کارون و دارخوین روزانه بیش از ۵۰۰ هزار بشکه نفت استخراج نفت می شود و روزانه دو میلیون و ۶۶۰ هزار بشکه نفت در ‏خوزستان تولید می شود.

شریعتی با بیان اینکه ‏از دولت خواسته ام محور توسعه خوزستان را نفت قرار دهد گفت: این موضوع باعث تمرکز صنعت پالایشگاهی در خوزستان خواهد شد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به اینکه لایروبی اروندرود در اولویت کاری استانداری خوزستان قرار دارد افزود: به زودی عملیات اجرایی لایروبی اروندرود با مشارکت جمهوری اسلامی ایران و عراق شروع می شود.

وی آغاز لایروبی اروندرود را نقطه عطف تاریخی در تعمیق روابط دو کشور ایران و عراق عنوان کرد.

شریعتی در ادامه با اشاره به توافق دو کشور برای اتصال خط آهن شلمچه - بصره گفت: ‏با جدیدت تمام طرح اتصال راه آهن خرمشهر -بصره را دنبال می کنیم و به زودی عملیات این طرح آغاز می شود.

وی تصریح کرد: ‏بعد از تکمیل راه آهن، پل مشترک ایران و عراق را که قرار است بر روی اروندرود احداث شود را در دستور کار قرار خواهیم داد.

استاندار خوزستان افزود: اتصال خط آهن ایران و عراق، زمینه ثبات و تعمیق امنیت منطقه را به دنبال دارد و آثار اقتصادی و اجتماعی فراوانی برای خوزستان خواهد داشت.

وی گفت: از همه توان خود برای افزایش مبادلات اقتصادی و تجاری خوزستان با عراق استفاده خواهیم کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار