۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

نخلستان های سیل زده بندر شادگان بازسازی می شوند

فرماندار شادگان از شروع عملیات بازسازی نخلستان های سیل زده شهر بندری شادگان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۹۶۱

نخلستان های سیل زده بندر شادگان بازسازی می شوند

سعید حاجیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در مرحله نخست ۱۵ میلیارد ریال برای احیا و بازسازی نخیلات شادگان که در سیلاب فروردین ماه امسال دچار خسارت شدند اختصاص یافته است.

وی با اشاره به اینکه سیلاب امسال به هفت هزار و ۷۰۰ هکتار نخیلات بارور و ۳۵۲ هکتار پاجوش شهر بندری شادگان خسارت زد افزود: این اعتبار برای لایروبی انهار و زهکشی نخیلات هزینه خواهد شد.

حاجیان گفت: سیلاب اخیر خسارت سنگینی به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان وارد کرد که امید است این خسارت ها از سوی دولت جبران شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان بندری شادگان ۵۷ هزار هکتار زمین کشاورزی است که از این میزان ۱۳ هزار و ۶۰۰ هکتار آن نخلستان است افزود: حدود سه میلیون اصله نخل در شادگان وجود دارد که بخش مهمی از آنها از طریق تالاب شادگان سیراب می شوند.

سال گذشته بر اثر خشکسالی بی سابقه و ورود آب شور به نخلستان های شادگان، میزان تولید خرما از 85هزار تن به 45هزار تن کاهش یافت.

سیلاب اخیر خسارات سنگینی به زیرساخت های روستایی و شهری، آبرسانی و برق و راه های ارتباطی شادگان وارد کرد.

با وجود خسارات سنگین به شهرستان بندری شادگان، تالاب بین المللی شادگان با ورود چهار میلیارد متر مکعب آب، سیراب شد و برای نخستین بار در دهه های اخیر، آب این تالاب سرریز و حقابه آن کامل شد.

آبگیری تالاب شادگان، سبب رونق اقتصادی ساکنان همجوار تالاب و ازسرگیری صید و صیادی در این تالاب شد.

تالاب شادگان که حدود 450 هزار هکتار وسعت دارد از طریق خورهای متعدد به آب های خلیج فارس راه می یابد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار