۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰

ثبت رکورد تخلیه کالای اساسی در بندرامام

معاون امور بندری و اقتصادی بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: به دنبال افزایش ورود کشتی حامل کالاهای اساسی به بندر امام و آمادگی کامل این بندر برای تخلیه سریع کشتی ها، میزان تخلیه ماهانه از مرز یک میلیون و ۶۲۵ هزارتن گذشت.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۹۵۰

ثبت رکورد تخلیه کالای اساسی در بندرامام

به گزارش خبرنگار مانا، ایرج مدیری با اشاره به افزایش تعداد شناورهای ورودی حامل کالاهای اساسی  به بندر امام طی دو ماه نخست سال جاری بیان داشت: با توجه به ضرورت تسهیل و تسریع در پذیرش و تخلیه کشتی های حامل کالاهای اساسی مورد نیاز کشور، با اتخاذ تمهیدات لازم در بخش های تجهیزاتی و عملیاتی، این مجتمع بزرگ بندری موفق شد رکورد بی سابقه تخلیه یک میلیون و ۶۲۵ هزار و ۹۴۶ تن را در پایان اردیبهشت ماه جاری برجای بگذارد.

وی با اشاره به اینکه رکورد یاد شده در طول سوابق عملیات تخلیه و بارگیری این مجتمع بندری تاکنون بی سابقه بوده است، تصریح کرد: بندر امام به عنوان یکی از دروازه های ورود کالاهای اساسی به کشور،  نقش و مسئولیت  خود را در زنجیره  تأمین این نوع کالاها با شایستگی ایفا می کند.

شایان ذکر است رکورد پیشین مجتمع بندری امام که طی بهمن ماه سال  گذشته  به ثبت رسیده  معادل یک میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۵ تن بوده است.

مجوز بهره برداری از اسکله اختصاصی فولاد خوزستان در بندر امام تمدید شد

تمدید مرحله چهارم مجوز بهره برداری از اسکله اختصاصی فولاد خوزستان واقع در بندرامام با تأیید اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و برابر با الزامات و مقررات ملی و بین المللی، توسط سازمان بنادر و دریانوردی طی خردادماه سال جاری صورت گرفت.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اعلام این خبر اظهار داشت: به منظور رعایت الزامات قانونی ناظر برساخت و بهره برداری از سازه ها و تأسیسات ساحلی و اخذ استعلامات لازم از مراجع ذی ربط، حسب قوانین و مقررات جاری، مجوز بهره برداری از اسکله اختصاصی متعلق به فولاد خوزستان واقع در بندرامام خمینی(ره) با کاربری تجاری(موادمعدنی) توسط سازمان بنادر و دریانوردی طی مرحله چهارم و به مدت دو سال تمدید شد.

عبدالرحیم شولکی با اشاره به بند ۲۲ ماده ۳ فصل دوم آیین نامه سازمان بنادر و دریانوردی که بر لزوم اخذ مجوزهای لازم جهت احداث و بهره برداری از سازه های ساحلی و دریایی تأکید می کند، بیان داشت: این تمدید مجوز حسب اعمال حاکمیت در عرصه سواحل صورت گرفته و همه فعالان اقتصادی در حوزه سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر گونه فعالیت هستند.

معاون مهندسی و عمران همچنین افزود: ارگان ها و مراجع قانونی فقط می توانند به پروژه ها و تأسیساتی که مبادرت به اخذ مجوز نموده اند، تسهیلات ارائه نموده و از این مزیت برخوردار شوند.

شایان ذکر است در راستای اعمال حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بر تمامی فعالیت ها در سواحل و به منظور ساماندهی سواحل استان خوزستان و همچنین عمل به مسئولیت اجتماعی برای پایداری و گسترش فرصت های اشتغال، مجوزهای لازم، پس از بررسی های کارشناسی توسط سازمان بنادر و دریانوردی صادر می شود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار