۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳

آبادان و خرمشهر روی موج گرمای نفس گیر

مردم شهرهای بندری آبادان و خرمشهر تحت تاثیر گرمای شدید و طاقت فرسا همچنان روزهای سخت و طاقت فرسایی را سپری می کنند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۹۴۹

آبادان و خرمشهر روی موج گرمای نفس گیر

به گزارش خبرنگار مانا ، گرمای شدید و نفس گیر توام با رطوبت هوا، سبب اختلال در زندگی عادی ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان به خصوص شهرهای آبادان و خرمشهر شده است، این در حالی است که هواشناسی از تداوم این شرایط سخت در روزهای آینده خبر می دهد.

قطعی آب و برق در مناطق مختلف شهرهای ساحلی که ناشی از آتش سوزی در شبکه های توزیع برق و ذوب شدن اتصالات برق فشار متوسط است مشکلات مردم را دو چندان کرده است.

در همین حال قطعی مداوم آب آشامیدنی شهر بندری چوئبده در 50 کیلومتری جنوب آبادان مردم را با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.

شهروندان این شهر بندری به خبرنگار مانا گفتند: قطعی مداوم آب و اختلال در شبکه برق این شهر، شرایط سختی برای مردم رقم زده است و پیگیری ها و انتقادات مردم این منطقه برای رفع مشکلات قطعی برق و آب این منطقه تاثیری نداشته است.

آب آشامیدنی شهر بندری چوئبده از طریق یک خط لوله 50 کیلومتری از شهر آبادان تامین می شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز گفت: مدل ها و نقشه های هواشناسی همچنان تقویت سامانه کم فشار جنب حاره ای را نشان می دهد که افزایش دما در مناطق ساحلی از پیامدهای این الگو است.

محمد سبزه زاری با اشاره به اینکه دمای بالای 50 درجه در روزهای پایانی هفته جاری در مناطق ساحلی خوزستان مورد انتظار است از ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواست از قرار گرفتن در فضاهای باز برای پیشگیری از گرمازدگی خودداری کنند.

وی گفت: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه وزش باد قابل ملاحظه تا شدید برای خوزستان پیش بینی می‌شود. 

افزایش دمای در شهرهای ساحلی خوزستان به بالای 50 درجه بالای صفر، استانداری خوزستان را بر آن داشت تا امروز (چهارشنبه) را تعطیل اعلام کند تا فشار بر شبکه های برق کاهش یابد.

تعطیلی روز چهارشنبه، بسیاری از شهروندان مناطق ساحلی خوزستان را بر آن داشت تا در این روزها به سفر بروند تا مصرف برق نیز کاهش یابد.

بنا به اعلام شرکت توزیع برق خوزستان، مصرف برق در خوزستان برای نخستین بار به مرز هشت هزار مگاوات رسیده است که همین فشار زیادی را بر شبکه توزیع وارد کرده است.

گرمای زودرس بهاری ساکنان مناطق ساحلی خوزستان را در هفته های اخیر غافلگیر کرد و مردم به ناچار به وسایل سرمایشی پناه بردند تا از فشار بیش از حد گرما، اندکی بکاهند.

در همین حال گرمای شدید هوا بر فعالیت تجاری و بندری شهرهای ساحلی خوزستان تاثیر منفی گذاشته و بسیاری ازصیادان نیز ترجیح دادند در این شرایط سخت آب و هوایی در کنار خانواده های خود بمانند.   

مناطق ساحلی خوزستان در هشت تا 9 ماه از سال در معرض گرمای شدید هوا ی شرجی، نفس گیر و طاقت فرسا قرار دارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار